Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 659 ggr
tlover
2015-05-05 14:43

Vad är ditt favoritte?

Vad har du för favoritte? Varför är det just det teet, eller är det kanske flera sorter du har som favoritte?

l'm back

Annons:
tlover
2015-05-05 14:46
#1

Mitt favoritte är Matcha, av dom Matcha jag har smakat är det Matcha Midori, men det finns säkert mycket godare Matcha där ute.

Det är min favorit både för att jag älskar traditionerna bakom Matcha (cha no yu) även om man dricker det ur en vanlig skål med en vanlig visp så är det lite speciellt. Se så älskar jag smaken av Japanska teer och Matcha är ju ett japanskt Te med mycket mer smak än vanliga teer har (bladte).

Mitt favoritte som är bladte (matcha är ju malt) är nog sencha Kyoto men det finna mycket annat gott där ute också.

l'm back

Geru
2015-05-05 14:50
#2

Oj… Svår fråga. Jag brukar dricka ett form av citron earl grey, men tror att min favorit är Lapang faktiskt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fransu
2015-05-05 15:44
#3

Jag har funderat och funderat, men kan inte bestämma mig. Finns så många goda teer. Jag vet i och för sig en gång för några år sedan när jag var på ett fik och drack ett Kusmi-te som var alldeles fantastiskt gott. Dum som jag var sparade jag inte förpackningen.  Jag har druckit ett gäng olika Kusmi-teer i jakt på den rätta, men har inte kunnat hitta den som var så god. Hittar jag den en dag ska jag återkomma till tråden och berätta vilken det var. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: