Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1831 ggr
tlover
5/7/15, 7:47 PM

Så hemskt spännande!

Det är så hemskt spännande, nervöst, läskigt och helt underbart. Jag publicerade just min webbutik för allmänheten. Såklart är det ju Te som jag säljer 😃

Det har varit en dröm för mig i 10 år att starta en tebutik och jag har äntligen gjort det. Nu blir det bara att se alla fel jag kommer att göra 😉

Det är just för att jag haft så mycket att göra med min webbutik som jag inte haft så jättemycket tid att lägga på forumet, men förhoppningsvis så kommer jag har lite mer tid nu i alla fall.

l'm back

Annons:
[Outlawly]
5/7/15, 7:57 PM
#1

Grattis till din nya butik!

Den ser jättefin ut :)

Jag ser att dina bilder i hedern är olika färger bakom hjärtanen, jag hade tyckt att det va finare om det var helt vitt bakom dem och på butiksdelen en jämn grå färg bakom hjärtat. Säg till om du behöver hjälp med det.

Och ett stort lycka till med webbshopen! :D

tlover
5/7/15, 8:03 PM
#2

#1 Tack

Hmm det hade jag missat, antagligen är vitbalansen lite olika i de olika bilderna. Hur fixar man till det?

edit: det syns inte på min dator, får kolla med min mans

l'm back

Garm
5/7/15, 8:22 PM
#3

Så härligt! Jättefin sida du har 🙂

Jag tycker verkligen om att du har en kortare beskrivning av teerna och dessutom hur man bäst brygger det.

Tarotstollan
5/7/15, 8:25 PM
#4

Grattis till butiken!🥳🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
5/7/15, 8:27 PM
#5

#3 #4 Tack 😊

l'm back

[Outlawly]
5/7/15, 9:11 PM
#6

#1 Vet inte om detta är rätt sätt men jag hade använt magic tool om det är photoshop och markerat runtom och sudda vitt eller frilägga på en genomskinlig bakgrund, då kan du ju klistra hjärtat på vad som nästan :)

Annons:
Silver83
5/7/15, 10:13 PM
#7

Kul! Grattis 🙂 Redan varit inne och kikat runt lite. Tror du har en framtida kund här 😉

Perly
5/8/15, 1:12 PM
#8

Grattis! 🙂 Tror det smugit sig in ett litet ordfel på beskrivningen av "Masala Chai eko" gissar att det ska stå "och passar därför (eller) därmed utmärkt" och inte "och passar däremot utmärkt". 😉

Alltid Oavsett

tlover
5/8/15, 1:17 PM
#9

#8 Tack, jag märker att sånt lätt missas trots flera korrekturläsningar.

l'm back

Perly
5/8/15, 1:18 PM
#10

#9 Fullt förståeligt, blir själv lätt ordblind för mina egna texter och tappar ofta ord. 🙂

Alltid Oavsett

Fransu
5/8/15, 6:48 PM
#11

Grattis till din butik! Och lycka till! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

tlover
5/8/15, 8:38 PM
#12

#11 Tack

l'm back

VildaVittra
5/9/15, 11:38 AM
#13

Det ser bättre ut med stor bokstav i företagsnamn i text.

Om oss

Tealovers startades av mig Linnea Robertsson, 2014 efter att ha studerat och druckit Te i över 10 år. Jag startade Tealovers för att jag helt enkelt älskar Te och vill sprida min kärlek för Te till så många som möjligt."

 Grattis till lanseringen, säg till när du hittat koffeinfria teer.🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
5/9/15, 12:01 PM
#14

#13 Jag insåg det då jag hade skrivit en hel del och sen var det ju bara att hitta alla ställen där jag hade skrivit Tealovers.

Jag har ett koffeinfritt Te redan 🙂men jag försöker att hitta fler, dom är däremot ovanliga (vilket du kanske har märkt).

l'm back

VildaVittra
5/9/15, 12:03 PM
#15

#14 Jag såg inget sådant Te, vilket är det?

Och jo tack, jag har märkt hur svårt det är om man inte vill beställa superdyrt ifrån USA. Fortsätter mina efterforskningar i recept till olika teer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
5/9/15, 12:06 PM
#16

#15 3 årig Bancha under gröna teer, det är väl inte det billigaste teet men jag håller på att göra så att man kan beställa "provpåsar" på 30g, så man kan se om det är värt priset innan man köper en normalstor påse.

l'm back

VildaVittra
5/9/15, 12:10 PM
#17

#16 Fattiglappen får invänta provpåsen. 
Något jag märkte att jag saknade är en sökruta.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
5/9/15, 12:13 PM
#18

#17 Jag hojtar till då provpåsen kommer.

Ja när du säger det finns det ju ingen sökruta, jag får fråga dom som har tjänsten om det går att fixa på något sätt.

Nu är då T:na stora under "om oss" iallafall

l'm back

Silver83
5/9/15, 3:43 PM
#19

18# Det hade varit kalas med en provpåse så man kan testa teerna! Det röstar jag för 😉

tlover
5/9/15, 4:31 PM
#20

#19 Det är på G men det tar lite tid, jag hade också tänkt göra "provkit" med provpåsar tex "provkit grönt te" så är det 5 olika slags gröna teer i osv men det är ännu längre fram,

l'm back

Annons:
Silver83
5/9/15, 5:16 PM
#21

#20. Den som väntar på nåt gott sägs det ju 🙂

tlover
5/13/15, 4:23 PM
#22

#17 Nu har jag fixat så man kan söka på sidan

l'm back

tlover
5/18/15, 6:16 PM
#23

#17 Hojtar till! nu finns både provpåsar och storpack. Men det kanske inte behövs längre 🙂

"Provkit" är däremot en liten bit bort än så länge.

l'm back

VildaVittra
5/18/15, 6:23 PM
#24

#23 Har du fått några beställningar än? Nyfiken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
5/18/15, 6:24 PM
#25

#24 Gills det som min familj beställt? 😊

l'm back

VildaVittra
5/18/15, 6:36 PM
#26

#25 Jadå!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Silver83
5/18/15, 6:59 PM
#27

Kul! Äntligen provpåsar, yay! 😃

Men antingen är jag helt blind, eller så finns det inte skrivet nånstans. Frakt? Eller avgörs det när man lagt i korgen?

Annons:
VildaVittra
5/18/15, 7:04 PM
#28

#27 Gå in på teet du vill ha och välj storlek där.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Silver83
5/18/15, 7:07 PM
#29

Fast jag hittar inte att det står nåt om frakt på teet?

VildaVittra
5/18/15, 7:11 PM
#30

#29 Fraktalternativen kommer upp när du lagt det du vill ha i varukorgen och du går till kassan. För en provpåse så blev det billigaste alternativet ett vanligt brev för 7 kr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Silver83
5/18/15, 7:15 PM
#31

Aha… Inte lätt att vara trög jämt 😃 

Tack! 🙂

VildaVittra
5/18/15, 7:16 PM
#32

Nu har du fått en beställning, fast jag kanske inte räknas heller? 😎

Något jag saknar är att kunna direktbetala, du får påminna mig om jag glömmer e-fakturan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
5/18/15, 8:45 PM
#33

#31 Vad bra att det gick tillslut

#32 Åh vad spännande.

Tyvärr måste företaget ha funnits i ett år innan man kan göra direktbetalning 😕Swish är det närmaste som jag har nu.

l'm back

VildaVittra
5/18/15, 8:47 PM
#34

#33 Även via klarna eller liknande?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
5/18/15, 9:11 PM
#35

#34 Jag har inte vetat om att man kan använda klarna, det får jag kolla upp imorgon.

l'm back

Rita-S
5/19/15, 11:47 AM
#36

Har du kollat upp Paypal som alternativ? :)

har spanat in hemsidan några gånger nu och fönstershoppat, skall nog kanske beställa lite när jag har pengar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

tlover
5/19/15, 11:57 AM
#37

#36 Jag ska kolla in det, själv så ogillar jag paypal som privatperson så det är inte det första jag tänker på.

Fönstershopping är ju riktigt kul det också 🙂

l'm back

Rita-S
5/19/15, 12:12 PM
#38

jag har blivit skitpank flera gånger på din sida nu ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

tlover
5/19/15, 12:22 PM
#39

#38 😃Ja det brukar ju finnas risk för det på spännande sidor.

l'm back

Silver83
5/19/15, 4:40 PM
#40

#39 Ny beställning på G 😃

tlover
5/19/15, 4:42 PM
#41

#40 😃

l'm back

Annons:
Rita-S
5/19/15, 5:33 PM
#42

förrästne.. som den norrman jag är.. jag har ju massor med norska polare.. skickar du till Norge (mot dne extra fraktkostnaden självklart) eller blir det för mycket strul?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

tlover
5/19/15, 5:46 PM
#43

#42 Än så länge skickar jag inte till Norge men det står på listan att kolla upp hur mycket strul det är (jag vet inte om det är extra strul men jag tror det är det skattemässigt).

l'm back

VildaVittra
5/19/15, 6:37 PM
#44

Lite förvirrande är det när e-fakturan listar ett ocr-nummer, men ditt bankgiro inte tillåter användandet av det. Du har nog någon inställning att fibbla med på banken. Vi får se om du kan räkna ut vilken betalning som är min, fick välja meddelande istället. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
5/19/15, 7:38 PM
#45

#44 Jag får kolla in det imorgon

l'm back

Silver83
5/22/15, 2:04 PM
#46

La mitt OCR som meddelande också… Så hoppas det blir rätt till slut 🙂

tlover
5/22/15, 3:28 PM
#47

he he, nu är det fixat ang OCR, jag hade råkat klicka in att det skulle vara OCR kod och för att jag bara hade råkat göra det trodde jag att det var något jag var tvungen att ha.

Nu är det bara meddelande som gäller, som tur är funkade OCR numret som meddelande helt problemfritt.

l'm back

Silver83
5/22/15, 3:47 PM
#48

Kalas 👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: