Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 572 ggr
tlover
2015-05-09 11:02

Hur dricker du oftast te?

Hur dricker du oftast Te, som löste? påste? malt Te?

Varför dricker du det så, är det för att det är gott eller bara praktiskt. Skulle du kanske välja ett annat sätt om du hade haft mer tid, ork och/eller pengar?

Så hur dricker du Te?

l'm back

Annons:
tlover
2015-05-09 11:05
#1

Jag dricker oftast löste/bladte men det är nästan så att format Te skulle varit oftast då jag dricker ganska mycket Pu-erh.

Skulle jag helst välja så är det nog lika mellan löste/bladte, format Te och malt Te.

l'm back

Lia
2015-05-09 11:07
#2

Jag dricker pyramidte 🙂 Men jag hade gärna velat ha någon form av pulverte, så det bara är att blanda med vatten. Men jag vet inte var man hittar det 😕

tlover
2015-05-09 11:11
#3

#2 I den här tråden pratar dom om pulverte, jag har näst intill ingen erfarenhet av det däremot så du får fråga proffsen i ämnet (har väl druckit Iste på pulver en gång)

l'm back

Lia
2015-05-09 11:13
#4

#3 Ja, okej! Ja, Iste är inte riktigt samma sak ^^

tlover
2015-05-09 11:20
#5

#4 Det dom pratar om i tråden är däremot varmt Te.

Eller är det malt Te du menar? Då har jag testat det, jag dricker Matcha regelbundet 🙂

l'm back

Lia
2015-05-09 11:24
#6

#5 Vad är malt Te? Alltså vad gör man med det? Jag menar alltså Te som helt löser upp sig i varmt vatten 🙂

Annons:
tlover
2015-05-09 11:29
#7

#6 Malt Te är helt enkelt teblad som man malt och som man sen vispar ner i vatten. Matcha är den vanligaste formen av malt Te. Däremot så kan man inte riktigt säga att det löser sig i vattnet.

Malt Te var faktiskt så man drack Te före man började dricka bladte/löste (ungefär på 700talet).

Pulverte är Te som man först bryggt, sötat och sen "torkat" tills det bara är ett pulver kvar och det löser sig i vattnet som tex Iste eller turkiskt pulverte.

l'm back

Tarotstollan
2015-05-11 00:59
#8

Jag dricker mest löste som jag bryggar men även påste. Mest då i pyramid men det beror på i vilka smaker som finns. Ju fler påsar i förpackningen desto bättre då jag dricker mellan 2 - 10 koppar åt gången. Tyvärr är det ju oftast bara 20-25 påsar i varje förpackning, det räcker ca 2- 4 dagar hos mig! Det blir dyrt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TatsuOni
2015-05-15 11:49
#9

Jag dricker mest löste/bladte.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ria74
2015-05-18 10:18
#10

Jag dricker oftast påste, tyvärr dricker jag så sällan att det hinner bli gammalt och dom sista påsarna smakar inte så mycket.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

virkfantomen
2015-05-19 12:53
#11

jag dricker smaksatt löste grönt eller svart hemma. men på jobbet får jag ta det som finns, dvs pås Te.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: