Annons:
Etiketttips-råd
Läst 3259 ggr
Lavine
2015-05-21 21:49

Förslag på morgonte?

Jag skulle vilja ha ett Te som passar att starta dagen med. Inte ett frukostte! :-) Det skulle vara trevligt att starta dagen med ett "vänligt" Te. Sedan gör jag de bestyr jag brukar (ute med hunden etc) och senare äter jag, och då dricker jag kaffe. Teet jag söker behöver alltså inte vara uppiggande och som sagt är det inte ett typiskt frukostte jag är ute efter. Kan tänka mig ett Grönt te. Jag har en del röda teer och örtteer, men jag tycker att de antingen är för kryddiga för en lugn morgonstart, eller så "för goda" och passar mer till en fikastund. Om någon förstår ungefär vad jag menar (gör det knappt själv ;-) ) så blir jag glad för tips. :-)

Annons:
tlover
2015-05-21 21:56
#1

Tänkte du något smaksatt eller något icke smaksatt?

Jag själv vill ha mycket smak (av teet inte tillsatta aromer) så för mig är det Pu-erh som gäller men det verkar som du nästan är efter ett Te som är motsatt det 🙂

l'm back

OlgaMaria
2015-05-21 21:57
#2

Tycker t ex Pukka har en massa olika goda örtteer som inte alls är för kryddiga. Något detox-aktigt Te passar ju bra att börja morgonen med. :) Yogi teas woman-te eller vad det heter är en av mina favoriter också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lavine
2015-05-21 22:03
#3

#1 Ja, jag tänkte mig smaksatt. Men det lät intressant det du sa, det är outforskat för mig. #2 Yogi tea woman, hm, det kanske är vad jag var ute efter utan att veta om det! Pukka verkar ju ha så roliga grejer annars, har aldrig testat, men kollar lite nu och det ser ju himla bra ut… Visste väl att jag skulle fråga här!

tlover
2015-05-21 22:09
#4

#3 Nått med citrus kanske, uppfriskande men ändå "vänligt"

l'm back

Lavine
2015-05-21 22:40
#5

#4 Jag tänkte först att citrus kunde vara lite ettrigt. Men minns nu ett (grönt?) Te som jag tror hette japansk citron, och det var bra.

OlgaMaria
2015-05-22 07:39
#6

Om du vill ha ett Grönt te så har Friggs ett grönt med ingefära och citron som är milt och gott. Dricker gärna det ibland då jag tycker att andra gröna teer är för starka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
tlover
2015-05-22 09:16
#7

#5 Hette det Japansk citron är det nog ett Grönt te (det är i princip bara Grönt te som görs i japan). Jag tänkte också ett av de mer milda, det finns ju dom med citrussmak som man nästan knockas då man luktar och det kanske inte är nått för dig på morgonen 😃

l'm back

Wony
2015-05-22 09:38
#8

Jag tycker Pukka's Detox är mild, nästan för mild för min smak. Annars finns det ett som jag verkligen älskar, Green Cream.

Lavine
2015-05-22 11:23
#9

#6 Friggs med ingefära och citron har jag haft, det skulle nog passa jättebra! Annars är jag inne på något Yogi Tea. #7 Precis, japansk citron var ett Grönt te. Ja, en del citronteer är som startkickar! #8 Åh, det där lät gott… för mig kanske som ett gott fikate. Måste nog försöka hitta det.

Lustgas
2015-05-22 11:50
#10

Om man tänker grönt löste (vilket är det jag tänker på) så är earl green (som earl grey, fast grönt), sencha lime (en av mina favoriter) och vanligt hederligt grönt sådant som jag själv uppskattar. :) Även Yogi tea's Orange Ginger är mumma!

OlgaMaria
2015-05-22 12:19
#11

#8 Håller med. Har också Pukka Detox hemma, och den är mild och god.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lavine
2015-05-22 14:27
#12

Åh, nu vill jag ju testa allt… :-p

Rita-S
2015-05-26 11:46
#13

Själv avskyr jag allt med citrus i. Smakar inget gott enligt mig, men jag gillar inte citrus särskillt mycket, slänger ut citronskivan från läsk och allt om jag glömt säga "ingen citron". Jag föredrar pepparmyntete på morgonen, eller English Breakfast tea :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Lavine
2015-05-26 18:04
#14

Jag kör med Friggs gröna ingefära och citron nu eftersom jag hade kvar några påsar, sedan ska jag testa antingen en Pukka-sort eller Yogi tea (nån womanvariant troligen). Insåg att påste är nödvändigt för mig för att det ska bli av, även om jag försöker ha tid på mig så får det inte vara för mycket moment. Kanske kan gå med lösvikt senare. Men det är trevligt i alla fall!

tlover
2015-05-26 18:06
#15

#14 Det finns påsar man kan fylla på själv (du kan ju fylla på några i förväg), fast det går ju med en Tesil också (att fylla på i förväg).

l'm back

Wony
2015-05-26 18:09
#16

Jag brukade förfylla några påsar hemma och ta med i en burk till jobbet. Var jättesmidigt!

Lavine
2015-05-26 18:52
#17

Jaha, vad fiffigt!

Upp till toppen
Annons: