Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 2025 ggr
tlover
5/28/15, 1:26 PM

Vad tycker du om örtteet du just drack?

När jag läser "vad dricker du för Örtte just nu" så blir jag ofta intresserad av mer än vad folk just drack utan också vad dom tycker om det.

Så den är tråden är som mini recensioner där man kan skriva om vad dom tycker om teet du just drack.

Vill man skriva en längre recension så kan man göra det i en egen tråd eller kontakta mig så ser jag till att det blir en artikel av det. Mer om det kan du läsa här.

Såklart kan du skriva en kort här i tråden och göra en egen lägre recensionstråd/artikel också om du vill

Vill du skriva om ett Te du just drack kan du skriva här

l'm back

  • Redigerat 9/25/20, 2:58 PM av TatsuOni
Annons:
tlover
5/28/15, 1:38 PM
#1

Mugicha: Mugicha är ett Örtte från Japan som består av rostat korn. Det går att dricka både varmt och kallt.

Jag testade båda (för man gör en stor sats, så det jag inte drack upp varmt hällde jag på flaska och ställde in i kylen) och det var väl inte något för mig precis, smaken är ganska god men det är ganska mycket "kaffesmak" i den och jag är ingen kaffedrickare. Men den har mildare och nästan en blommig smak jämfört med kaffe så jag dricker det hellre än kaffe.

Det passade både till honung, socker och som det var.

Jag fick det som smakprovspåse från en grossist.

Slutligen: det var spännande men inte nått för mig.

l'm back

RödPanda
5/29/15, 10:31 PM
#2

Jag drack Arvid Nordquist Passion Lemon. Det är mest citrongräs och lakritsrot men lite annat också. Jättegott tycker jag., friskt och sött samtidigt. Lite dyrare är vad jag brukar köpa men värt det.

OlgaMaria
6/1/15, 11:33 AM
#3

Pukka Womankind. Tycker det är lite väl sött och tranbär/ros-smakande. Förvisso gott men lite för sött för min smak. Köpte detta istället för Yogi Tea Women's tea vilket jag älskar. Så det blir att köpa det igen. Yogi Tea Women's tea har också en söt men inte lika söt smak, men känner också att jag blir lugn och känslomässigt tillfredsställd av det teet. Inte alls samma sak med Pukkas variant.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Powernap
5/22/17, 10:35 AM
#4

Salvia och pepparmynta. Färska blad från egen trädgård. Gott! Jag ansade min Salviabuske och har nu en rejäl omgång för torkning. Provade även att tillsätta en nypa lakritspulver, i kopp nummer två, för lite härlig sötma.

Garm
5/22/17, 12:23 PM
#5

Grönmynta (spearmint) och citrongräs. Smakar som lite urtuggat tuggummi, så det är inte så smakrikt. Inte så gott heller… Dricker det för att det tydligen kan avhjälpa hormonfinnar, vilket jag får vid ägglossning och mens, och det verkar funka.

tlover
5/22/17, 2:55 PM
#6

#5 Måste testa, har du odlat el köpt?

l'm back

Annons:
Garm
5/22/17, 7:21 PM
#7

#6 Jag köpte torkad grönmynta och citrongräs då jag inte kan odla själv. Det är just grönmyntan som hjälper mot hormonfinnar, men jag ville ha lite citrussmak också för att bryta av lite.

Upp till toppen
Annons: