Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1063 ggr
VildaVittra
5/31/15, 4:32 PM

Hon gav tetips – då rasade nätet

Alltså, att folk förvandlats till en pöbel på nätet på sidor som handlar om djur har man ju sett, men inte över hur man kokar tevatten. 🤔

 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20883999.ab

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cireea
5/31/15, 4:37 PM
#1

Hahah om man oroar sig för att dricka vattnet som man kokat ägg i så oroar man sig verkligen över fel saker i livet. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Hayabusa]
5/31/15, 4:45 PM
#2

Folk är sannerligen tramsiga. Det går ju även att koka sitt Thevatten först och därefter använda överblivet vatten till äggen.  Fast, detta "raseri" känns så typiskt för människor som verkligen inte har något att bekymra sig över. De är inte så få heller.

tlover
5/31/15, 4:47 PM
#3

Inte för att jag skulle dricka det (av smakskäl inte "äckel päckelskäl") Men inte skulle jag delta i e "hatstorm" för det

l'm back

Rita-S
6/1/15, 8:30 AM
#4

jag fattar inte problemet. Man kokar upp vattnet, sen lägger man i äggen, så om man har problem att ta tevatten efter äggen är kokat tar man väl bara före äggen kommer i till temuggen? Vad är problemet till folk, när de anser att på nätet har man rätt att bete sig som skitstövlar? Allvarligt.. :) Tycker tanken är jäkligt god faktisk, det är miljövänligt att spara el och vatten så jag förstår inte problemet här. de samma som skriker om detta är garanterat HELT för att spara el och vatten föruten när de får goda tipps på hur de skall göra't. Hykleri.. >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarotstollan
6/1/15, 8:21 PM
#5

Att folk orkar bry sig, fast ärligt talat jag hade nog tagit vatten först och kokat äggen sen. Jag kokar ju inte vatten på spisen så jag hade nog inte ens kommit på tanken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sisela
6/5/15, 11:23 AM
#6

Men om man tar vattnet först sparar man ju inte nåt?

Annons:
Rita-S
6/5/15, 11:30 AM
#7

Koka upp vatten, hinka ut en muggfull med vatten och lägga i äggen? Hur menar du man inte sparar något? Du har ändå inte kokat upp två skila grytor vatten, eller kokat upp vatten två gånger i rad.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sisela
6/5/15, 11:35 AM
#8

Jag menar att samma vatten inte blir använt till två saker, som jag uppfattade som poängen med att ta äggvattnet till Te efteråt. Nu kanske man kokar lite extra vatten om man vet att man ska göra Te också. Då sparar man väl inte speciellt mycket energi?

Rita-S
6/5/15, 11:52 AM
#9

Man sparar nog ändå mer än om man kokat ägg och sen egen gryta till tevatten. Men nu var ju min tanke där till motståndarna av att ta "användt vatten" och dricka "hönsbajs" och sådan. Jag själv skulle inte tveka på att ta detta vattnet till tevatten själv, eller ha det i diskhoen för att diska i stället för att ta uppvärmt vatten från kranen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: