Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 695 ggr
tlover
2015-06-16 11:11

Vilken storlek på koppen/muggen föredrar du?

Det finns ju tekoppar och temuggar i alla olika storlekar, vilken storlek föredrar du?

Det behöver inte vara muggen el koppen du oftast använder, du kanske bara har testat den storleken hos nån annan tex men det ska vara den du gillar mest.

Skriv gärna varför du gillar den storleken också.

l'm back

Annons:
tlover
2015-06-16 11:12
#1

Jag föredrar små koppa, då kan man brygga flera gånger utan problem.

Nummer två är riktigt små koppar, sen kommer dom i storleksordning och den absolut största är den jag gillar minst.

l'm back

Maria
2015-06-16 11:14
#2

Jag föredrar en mellankopp i storlek men det viktigaste för mig är att det inte är för tjockt "gods". Jag tycker mest om tunnare koppar/muggar både till Te och till kaffe.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Syntium
2015-06-16 11:26
#3

Ju större desto bättre. Te tar alltid slut för fort!


"I'm too old for this shit."


Perly
2015-06-16 18:35
#4

Har oftast megakoppar på 8-10dl 😃 Har dock börjat använda mindre (ca 2dl) allt oftare på senaste tiden, bättre o fylla på med varmt Te när det tar slut i den än att behöva värma teet när jag kommit halvvägs igenom den stora 🤐

Alltid Oavsett

Garm
2015-06-16 19:27
#5

Jag föredrar nog mellan, trots att min temugg räknas stor enligt listan. Har en mugg som jag tycker är perfekt, stengods (tror jag) som är lite tjockare. Ger lite tyngd. Jag brygger ungefär 2-2,5 dl (muggen rymmer dock 4 dl) Te åt gången, för jag får inte i mig mer Te än så i stöten. Brygger jag mer hinner det bli kallt innan jag druckit upp det.

Längre tillbaka i tiden föredrog jag riktigt stora koppar, jag drack då alltid minst 5-6 dl åt gången.

Tarotstollan
2015-06-17 19:11
#6

Jag valde mellan för då hinner inte teet kallna innan jag druckit upp det men annars om det höll sig varmt skulle jag kunna tänka mig 1L muggar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
VildaVittra
2015-06-17 20:15
#7

Valde annat, då koppstorleken kvittar, utan jag vill ha teet i en kanna så man kan fylla på koppen tills man är nöjd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: