Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tenyheter

Skotsk teplantage lanserar te i USA

2015-06-17 10:43 #0 av: tlover

Den skotska teplantagen Wee tea, lanserar te i USA. Blandannat ett rökt vitt te som är rökt med björkved vilket inte ger den lite tjäriga smaken som Lapsang och många andra rökta teer får.

Wee tea har odlat te i några år och odlar en lite mer frost tålig variant som är framtagen i Italien. Dom är dom som odlar det nordligaste teet i Världen om jag förstår det rätt.

http://www.worldteanews.com/profiles/tea-retailer-profiles/wee-tea-launches-dalreoch-brand-in-u-s

Anmäl
2015-06-20 18:31 #1 av: Silver83

Och när tar du in det i din butik? Skämtar

Lär väl ta ett tag innan man kan få tag i sånt till vettigt pris. Men skulle vara kul att testa och se hur det smakar Glad

Anmäl
2015-06-20 18:42 #2 av: tlover

#1 Jag tänkte mejla och fråga om att vara deras återförsäljare i Sverige men när jag såg att deras te (iallafall det rökta vita) kostade 1500:- för 50 gram så tänkte jag att det kanske är bäst att ha en lite större kundkrets först.

Anmäl
2015-06-20 20:34 #3 av: Silver83

#2 Jösses... Ja, det förstår jag. Det var ju ett ganska saftigt pris.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.