Annons:
Etiketttips-råd
Läst 846 ggr
Deviance
6/30/15, 3:29 PM

Bästa te för sjukdom

Har varit på vårdcentralen idag för misstänkt halsfluss men det var inte det trotsallt. Även om halsen ser ut som det. Men tänkte på hemmakur så är ju allitd citron, honung och ingefära något som ska fungera. Problemet är att jag verkligen inte gillar det alls haha! Har ni något tips på en tesort som är extra bra? Vanligtvis dricker jag mitt Te helt naturellt utan socker, honung eller mjölk

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
VildaVittra
6/30/15, 3:39 PM
#1

Vitlök är ju gott, gör vitlökssoppa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
6/30/15, 4:00 PM
#2

När det gäller Te är nog Grönt te bäst, jag har för mig att jag har ett recept på en kinesisk huskur för förkylning eller vad det nu var i en bok jag har om du vill att jag ska kolla upp det.

När det gäller örtteer så vågar jag inte riktigt säga (är inte helt hundra på vad halsfluss är, jag har då aldrig haft det själv) men stärkande örter är ju alltid bra. Tyvärr är den enda jag kommer på på rak arm ingefära

l'm back

Deviance
6/30/15, 4:19 PM
#3

#2 Nej de verkar inte heller veta vad som är fel. De uteslöt halsfluss på testet jag gjorde i alla fall så det kan vara någon annan bakterie eller virus så det var tydligen bara att vänta ut.

Ska prova att köra några omgångar av de gröna teer jag har! Gjorde ett mango persika med citron och honung i nyss. Det smakade som typiskt persika isté när jag hade glömt bort det och låtit det svalna länge :)

____________

hamstrar & fotografering

OlgaMaria
7/2/15, 5:39 PM
#4

Kamomillte är bra mot virus och infektioner.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: