Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 726 ggr
Haku
7/3/15, 6:18 PM

Iste.

Iste är så gott speciellt på sommaren. Hur gör jag Iste på ett enkelt sätt? Har för mig att jag bara kan brygga upp en hel del Te och hälla över det i en kanna sen in i kylen och sen ha i is och dricka? :) eller finns det andra enkla sätt? vad för Te är gott att göra Iste av?

Annons:
VildaVittra
7/3/15, 6:22 PM
#1

Jag tycker att smaksatta teer, gärna med frukt eller bär, är godast att göra Iste av.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Haku
7/3/15, 6:23 PM
#2

#1 kan tänka mig det :) blir fruktigt och sött. Googlade lite recept men finns säkert fler tips som kan dyka upp här. Iste och Islatte är mycket gott enligt mig :P

tlover
7/3/15, 6:25 PM
#3

Här finns lite info om Iste.

Själv föredrar jag att brygga Iste kallt. Det gör du genom att lägga 1 msk Te i 2 dl vatten och sen ställa det i kylen i några timmar.

sila sen bort tebladen och späd med vatten (som du sötat om du vill ha sött iste).

Vilket Te som passar beror på vad du gillar. tex så gillar jag Jasminte el japanskt grönt.

l'm back

matteth
7/4/15, 11:50 AM
#4

Jag tycker att det blir för starkt med bara vanligt, varmbryggt Te + is, men det blir gott med citron + kolsyrat vatten i. Mitt recept finns här.

Ulla
7/7/15, 10:00 PM
#5

De isteer som jag har smakat har varit alldeles för söta. Det kanske är dags att testa att brygga mitt Iste själv. Då kanske jag hittar något som jag gillar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: