Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 709 ggr
tlover
2015-07-05 12:55

Ditt dröm te-resemål?

Vad är ditt dröm te-resemål? Hela resan behöver inte ha med Te att göra men något. Kanske vill du vara på en Teceremoni eller köpa Matchaglass i New York?

Eller så kan hela resan ha med Te att göra om det är din dröm.

l'm back

Annons:
tlover
2015-07-05 13:00
#1

Min drömresa skulle var till Kina

Först till Bejing området, närmare bestämt Yixing för att se mästarna göra Tekannor och liknande. Sen söderut till Longjing, Pu-erh och liknande Te områden. Jag skulle även vilja fara ut på landsbygden till teplantagen men även till skogar i Yunnan för att se vilda teträd.

Jag skulle både vilja se produktionen av Te och Tillbehör och dricka resultatet på tehus.

Eller skulle jag ha obegränsat med tid och pengar så skulle resan börja i Ryssland för att uppleva Te där, till transsibiriska järnvägen, genom mongoliet och smaka salt Te där, till Kina (resan ovan), båt till SydKorea uppleva Te där och sen båt till Japan och uppleva Te där 😍

l'm back

VildaVittra
2015-07-05 13:16
#2

Jag skulle vilja åka till Tibet och dricka Te med jaksmör och salt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

stickanw
2015-07-05 13:16
#3

#1

Det låter som en spännande resa men jag skulle nog hellre skippa  Japan och Korea för Indien t.ex Darjeeling och Sri Lanka och prova olika Ceylon teer. I Kina skulle jag vilja se när de gör tegelstenste. Har haft det vid några tillfällen och smakar faktiskt i mitt tycke väldigt gott

tlover
2015-07-05 14:46
#4

#3 Man får ta flyg från Japan tillbaka till Yunnan och sen resa efter te-häst vägen över Tibet, Nepal och sen till Indien and on😉

l'm back

Tarotstollan
2015-07-05 21:51
#5

Jag vill åka till Kina och sitta i ett Pandahägn och dricka Te med pandorna!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TatsuOni
2015-07-07 10:26
#6

Jag skulle åka till Japan och vara med på en japanskt Teceremoni. Sedan är Japan rent allmänt mitt drömresmål och deras tekultur är den som intresserar mig mest😎


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: