Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tenyheter

Starkare ben för tedrickande kvinnor

2015-07-07 21:45 #0 av: tlover

En studie som undersökte flera andra studier har hittat ett samband mellan högre bendensitet och tedrickande hos kvinnor.

Man tror att anledningen till att det syns en skillnad på kvinnor och och mäns benmassa om dom är tedrickare tror man beror på att flavanoiderna i te fungerar liknande östrogen med at behålla benmassa.

http://www.worldteanews.com/news/tea-health/stronger-bone-health-and-tea

Anmäl
2015-07-07 21:57 #1 av: Ulla

Är det verkligen sant? Då kanske jag ska fortsätta att dricka te varje trots att jag numera tål kaffe. Jag är litet rädd för att få svagt skelett eftersom jag under massor av år använt mig av allergimediciner som innehåller kortison.

Sajtvärd för Keramik ifokus

Anmäl
2015-07-08 09:58 #2 av: tlover

#1 Jag tror nog det kan vara sant med tanke på att flavanoider har dom väl hittat tidigare att det skulle vara bra mot benskörhet.

Man ska ju däremot inte överkonsumera för den sakens skull. Akta dig för att dricka 100-150 tepåsar om dagen då kan det ha motsatt effekt.

Anmäl
2015-07-08 12:57 #3 av: [Torpedtass]

Om det är sant kanske det kan hjälpa mig hålla kroppen stark trots mina reumatiska sjukdomar.

#2 100-150 påsar? FörskräcktFinns det någon som orkar dricka så mycket te... Förskräckt

"I will always be me but if me fails I will be I so in the end I will always be me"

Anmäl
2015-07-08 13:14 #4 av: tlover

#3 Om jag förstod det rätt så hade hon 100-150 påsar i en 1-2 liters tillbringare så mängdmässigt förstår jag att hon fick ner det men det kan inte ha smakat gott Kräks

Anmäl
2015-07-08 19:43 #5 av: [Torpedtass]

#4 Åh fy fasen, det lät lite väl starkt.

"I will always be me but if me fails I will be I so in the end I will always be me"

Anmäl
2015-07-08 20:20 #6 av: Tarotstollan

Skönt, då kan jag fortsätta att dricka mängder av te!Tummen upp

Anmäl