Annons:
Etiketttenyheter
Läst 794 ggr
tlover
7/7/15, 9:45 PM

Starkare ben för tedrickande kvinnor

En studie som undersökte flera andra studier har hittat ett samband mellan högre bendensitet och tedrickande hos kvinnor.

Man tror att anledningen till att det syns en skillnad på kvinnor och och mäns benmassa om dom är tedrickare tror man beror på att flavanoiderna i Te fungerar liknande östrogen med at behålla benmassa.

http://www.worldteanews.com/news/tea-health/stronger-bone-health-and-tea

l'm back

Annons:
Ulla
7/7/15, 9:57 PM
#1

Är det verkligen sant? Då kanske jag ska fortsätta att dricka Te varje trots att jag numera tål kaffe. Jag är litet rädd för att få svagt skelett eftersom jag under massor av år använt mig av allergimediciner som innehåller kortison.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

tlover
7/8/15, 9:58 AM
#2

#1 Jag tror nog det kan vara sant med tanke på att flavanoider har dom väl hittat tidigare att det skulle vara bra mot benskörhet.

Man ska ju däremot inte överkonsumera för den sakens skull. Akta dig för att dricka 100-150 tepåsar om dagen då kan det ha motsatt effekt.

l'm back

[Torpedtass]
7/8/15, 12:57 PM
#3

Om det är sant kanske det kan hjälpa mig hålla kroppen stark trots mina reumatiska sjukdomar.

#2 100-150 påsar? 😮Finns det någon som orkar dricka så mycket te… 😮

tlover
7/8/15, 1:14 PM
#4

#3 Om jag förstod det rätt så hade hon 100-150 påsar i en 1-2 liters tillbringare så mängdmässigt förstår jag att hon fick ner det men det kan inte ha smakat gott 🤮

l'm back

[Torpedtass]
7/8/15, 7:43 PM
#5

#4 Åh fy fasen, det lät lite väl starkt.

Tarotstollan
7/8/15, 8:20 PM
#6

Skönt, då kan jag fortsätta att dricka mängder av Te!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: