Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 907 ggr
tlover
7/24/15, 4:37 PM

Vad tycker du om te?

Vilket av nedan passar bäst in på dig?

l'm back

Annons:
tlover
7/24/15, 4:38 PM
#1

Behöver jag ens skriva vilken jag röstade på 😎

l'm back

[peter54]
7/24/15, 5:00 PM
#2

Jag valde den gula linjen. Jag dricker enbart Te som varm dryck, men jag föredrar Twinings Earl Grey och hemma dricker jag bara det. Tidigare kunde man köpa Twinings Earl Grey Green på lösvikt och då brukade jag blanda 50/50, men numera finns Earl Grey Green bara på påsar och påste är alldeles för fisigt för min smak.

Kobbs har fortfarande Earl Grey Green på lösviktsförpackningar, så hittar jag den så köper jag den och blandar. De flesta andra teer tycker jag smakar hö, särskilt påsteerna. Andra smaker på Te är jag helt ointresserad av och varje gång jag provar något annat Te blir jag besviken. Värst tycker jag att "blommiga" teer är.

tlover
7/24/15, 5:28 PM
#3

#2 du har inte testat lösvikts earl grey och earl green ifrån tebutiker och blanda det?

l'm back

[peter54]
7/24/15, 5:45 PM
#4

#3 Nej, jag har varit i en teshop i Uppsala, men där finns bara sådana Tesorter som jag just beskrivit som "blommiga" eller andra som är rökta eller ytterligare för mig onödiga utsvävande Tesorter.

Jag har testat en del andra Earl Grey, men inte gillat dem, Liptons är riktigt läbbig.

tlover
7/25/15, 10:36 AM
#5

#4 Det finns ju mängder av osmaksatta annars men det är inte det vanligaste att dom visar dom främst i såna butiker (och dom har inte så många osmaksatta heller)

l'm back

Valkyrija
7/29/15, 8:37 PM
#6

Jag tog annat för jag tkr inte om Te men tvingar i mig det ändå haha ! Svart te med smak av bär är gott men jag dricker bara vitt och grönt tr för att det är nyttigt haha! Hoppas jag lär mig tycka om Te så jag slipper hälla i mig det snabbt :o

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
tlover
7/29/15, 8:44 PM
#7

#6 Även Svart te är nyttigt. Vissa nyttiga ämnen är det lite mindre av pga oxideringen däremot.

l'm back

Tarotstollan
7/29/15, 9:02 PM
#8

Jag valde gula förslaget. Dricker däremot inga finare sorter eller dyra teer då de inte skulle passa mängden Te jag dricker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: