Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 863 ggr
tlover
8/15/15, 11:04 AM

Finns det nått te som du tycker alla borde testa?

Finns det nått Te som du tycker att alla borde testa? Nått favoritte kanske, eller nått som du tror de flesta skulle gilla, eller nått som bara måste testas (även om erfarenheten inte bara är positiv).

l'm back

Annons:
tlover
8/15/15, 11:06 AM
#1

Ett finare grönt Pu-erh tycker jag alla borde testa, Efter att man tvättat det.

Delvis för att det är väldigt speciellt och för att jag tror både de som gillar mörkare Te och ljusare Te skulle gilla det.

l'm back

Tjeja
8/15/15, 11:09 AM
#2

Lapsang so schoung (eller hur det nu stavas;-). Har ju en alldeles speciell karakteristisk smsk som långt i från alla gillar. Men tycker ändå att för "te-drickare" hör det lite till "allmänbildningen" att ha smakat. ;-) Personligen är det mitt absoluta favotitte med sin rökta vildmarkssmak! :-p

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Jinglebelle
8/15/15, 11:21 AM
#3

Jag känner mig lite tråkig, men måste svara ett bra masala Chai.

Varför? För att det är otroligt gott och förmodligen något som faller många i smaken. Jag menar, finns det något godare en lite ruggig höst/vinterdag, oavsett hur förtjust man annars är i Te (med tanke på hur kryddorna ändå tar överhanden).

VildaVittra
8/15/15, 6:56 PM
#4

Attaya, fast det är inte slutprodukten som är det roligaste, utan hela ritualen med att tillreda teet. Varning för sockerchock dock.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: