Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Hur gillar du att brygga ditt te?

2015-08-17 12:43 #0 av: tlover

Hur gillar du att brygga ditt te? Brygger du med en tepåse? tesil? I en Tekanna? Med en samovar? Gong fu cha? Cha no yu? eller kanske nått annat sätt?

Anmäl
2015-08-17 12:47 #1 av: tlover

Jag är inne i en period då jag gillar att brygga enligt gong fu cha. Jag gör det nästan varje dag nuförtiden.

Anmäl
2015-08-17 12:47 #2 av: ForeverEmma_

Jag värmer en kopp vatten i mikron och sedan lägger jag ner en tepåse :)

Anmäl
2015-08-17 12:47 #3 av: Haku

tepåse och tesil jag är ingen som dricker te så ofta men det händer.. vill skaffa tekanna sen.

Anmäl
2015-08-17 13:11 #4 av: OlgaMaria

Jag använder så gott som alltid tepåse nu för tiden. Tycker det är enklast och smidigast. Märker också att gäster gärna tar tepåse om man ställer fram både det och löste, så lösteerna går inte åt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2015-08-17 13:51 #5 av: Rebexi

Jag brygger mitt i en gaiwan eller tekanna (har en som blir exakt en stor kopp) tycker det blir lättare att diska då. Har börjat m gong fu cha likande när jag har gäster, men det har bara blivit typ tre gånger :)

Anmäl
2015-08-17 13:58 #6 av: tlover

#5 Jag brygger med tesil, i tekanna, i gaowan osv oftare fortfarande men jag gillar just nu mest gong fu cha Glad

Anmäl
2015-08-17 14:17 #7 av: Jinglebelle

Oftast och helst i kanna. Men beroende på hur mycket jag ska brygga/hur bråttom jag har blir det också tesil direkt i koppen. Tepåsar är alltmer sällan, men det händer det också. Glad

Anmäl
2015-08-17 23:18 #8 av: Tarotstollan

Jag bryggar nästan alltid i kaffekannan. Ibland bryggar jag vattnet i kaffekokaren och sen använder jag tepåsar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.