Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1089 ggr
tlover
2015-08-28 17:00

Överlever du utan te?

Överlever du utan Te eller är dagen helt förstörd utan Te? Eller är Te kanske nått du skyr som pesten?

l'm back

Annons:
Rita-S
2015-08-28 17:06
#1

Nej jag måste ha MINST ett par koppar Te! Kan ju inte gå utan Te :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MaxFlickan
2015-08-28 17:10
#2

Beror på sammanhanget. Här hemma dricker jag Te ibland. På jobbet och hos en kompis så ska det vara Te, inget annat. Så, beror på :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

TjockaBerta
2015-08-28 17:26
#3

Om jag prompt måste dricka något när jag är borta tar jag en kopp Te. Då vill jag ha Grönt te med citrus. Kaffe dricker jag nästan bara på morgonen och nästan bara mitt eget, hemma. Det bli Te en gång varannan månad ungefär.

>>>Malum domesticum<<<

[Carpinus]
2015-08-28 17:33
#4

Jag dricker en kopp Te på kvällen. Om jag hoppar över den ikväll och inte hörs av i morgon så var svaret på frågan alltså "nej". 🙂

[Lillmatten]
2015-08-28 17:40
#5

ja jag överlever ganska bra utan Te. Däremot om du plockar bort mitt kaffe då blir livet tuffare :(  Men Te dricker jag lite då och då, oftast en kopp på kvällen.

tlover
2015-08-28 17:44
#6

Får jag inte mitt morgonte så blir dagen förstörd, jag blir sur och grinig så det är inte bara jag som inte överlever utan Te utan även min man för han "suras" ihjäl.

l'm back

Annons:
Tarotstollan
2015-08-29 23:10
#7

Visst skulle jag klara mig utan Te (tror jag🤔) men vad skulle jag dricka istället?😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[rumelle]
2015-08-30 16:38
#8

Jag älskar verkligen Te, men jag dricker det inte dagligen. I perioder kan jag dricka flera koppar om dagen och i perioder dricker jag det knappt alls. Jag är nog inte en sådan person som lätt blir beroende av något. Det är lite samma sak med kaffe. Jag tycker att det är gott men jag dricker det inte regelbundet. Kan lika gärna fika med ett glas vatten som med en kopp Te eller kaffe. 😛

[Carpinus]
2015-08-30 16:48
#9

#4 Jo, det var en chansning som gick hem, men jag gör inte om det…😉

[Zachapacka]
2015-09-02 19:09
#10

Jag dricker bara Te någon gång i veckan så jag skulle lätt överleva

Jinglebelle
2015-09-06 12:59
#11

Åh, jag måste allra minst ha min morgonkopp! Det är den som på något vis sätter an tonen inför dagen. Annars blir det bara… fel.

Kanske lite konstigt, med tanke på att jag också är kaffedrickare. Men det fungerar sällan helt bra då jag är nyvaken och frusen.

Wony
2015-09-06 13:10
#12

Jag är en typisk periodare, dricker ibland 4-5 koppar Te om dagen, ibland går det veckor mellan kopparna. Det beror på lite vad jag är på för humör, ibland har jag kaffeperioder, ibland varm chokladperioder.

Varga
2015-09-06 13:12
#13

Överlever såklart inte utan Te! ;) Nej men om jag inte dricker några koppar om dagen så tänker jag på det väldigt mycket, och jag märker små skillnader i humöret. Så ja, teberoende här! *räcker upp handen*

Annons:
stickanw
2015-09-10 12:02
#14

Näe Te är ett måste, börjar alltid dagen med en mugg Te. Det stämmer inte riktigt för först tar jag mina mediciner med en med en skvätt vatten (mot astma, kol, crohns och kärlkramp). Sedan är det dags för teet. Och det blir minst tre muggar om dan, ofta fler ändå då det kan bli både fem eller sex.

Upp till toppen
Annons: