Annons:
Etikettersajtinfoönskemål-synpunkter
Läst 1084 ggr
tlover
2015-09-15 16:00

Vad vill du ha för tema nästa månad?

Vad vill du ha för månadstema nästa månad?

Denna månads tema är "Att brygga te" och förra månadens tema var "Att smaksätta Te själv" så dessa kommer inte att vara med. 

Edit: Vill du välja temat "Från knopp till kopp" dvs hur man gör då man gör olika teer m.m så välj "Annat (vad)" och skriv i kommentaren att du väljer "Från knopp till kopp". Skriver du inte så vet jag inte att det är det du syftar på.

Omröstningen stängd

l'm back

Annons:
Valkyrija
2015-09-15 16:08
#1

Jag tog annat! Jag skulle vilja ha ett tema kring att göra eget Te! 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Lia
2015-09-15 16:11
#2

Hälsa är viktigt - så jag röstar på det! 👍

tlover
2015-09-15 16:16
#3

#1 Tänker du örtteer eller att odla en tebuske?

l'm back

Valkyrija
2015-09-15 16:21
#4

#3 jag tänker mig egentligen allt möjligt kring ämnet haha! Hur man går till väga från grunden, vilka möjligheter man har osv 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

tlover
2015-09-15 17:17
#5

#4 När det gäller Te är det ganska svårt i Sverige då Tebusken inte säljs i svenska butiker (vad jag sett/vet och då har jag ändå bett en blomsterbutik ta hem) och den är svår att få upp från frö. Så eget Te är svårt.

Det går ju däremot beskriva hur man gör i ursprungsländerna, typ "från knopp till kopp"

Hur man gör eget Örtte från naturen och från trädgården finns det artiklar om redan

l'm back

Valkyrija
2015-09-15 17:24
#6

#5 Allt är av intresse! 🙂 Jag känner dock till en tjej här i Sverige som gör sitt egna te 😮

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
tlover
2015-09-15 17:29
#7

#6 Är du säker att det är Te och inte Örtte?

l'm back

Valkyrija
2015-09-15 17:30
#8

#7 Helt ärligt så vet jag inte riktigt vad skillnaden är haha! Men det kanske är örtte 😊

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

tlover
2015-09-15 17:35
#9

#8 Allt Te (Svart Te, Grönt te, vitt Te, Gult te, Oolong och pu-erh) kommer från samma buske, eller träd är det egentligen som klipps ner och därför kallas det för buske oftast.

Det som skiljer det åt är hur det behandlas efter skörd vilket ger helt olika smak.

Allt annat tex det som kallas för Rött te är örtteer.

l'm back

Valkyrija
2015-09-15 17:40
#10

Åh okej! Jag har helt ärligt ingen aning då jag inte druckit eller sett teet haha. Jag vet bara att hon gör det 😊

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

tlover
2015-09-15 18:00
#11

#10 Jag lägger in "från knopp till kopp" i inlägg #0, det mesta kan man nog däremot inte göra själv (eftersom de är få som har tillgång till teblad) men jag kan nog få till nått iallafall.

Jag har förresten gjort ett litet experiment med "falskt te" (ett Örtte på rallarros som användes till att dryga ut Svart te förr) i somras som jag skrivit om i min blogg som kanske är intressant.

l'm back

tlover
2015-09-19 09:19
#12

"Huskurer och andra knep" kanske skulle vara nått att ha med i nästa månads omröstning ☝️

l'm back

tlover
2015-09-28 15:38
#13

putt

l'm back

Annons:
tlover
2015-09-30 18:17
#14

Sista dagen nu

l'm back

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: