Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 948 ggr
tlover
2015-09-29 11:15

Doft vid tedrickning?

Då du tillagar och dricker Te brukar du ha någon doft tex doftljus, rökelse el parfym i närheten eller undviker du det?

l'm back

Annons:
tlover
2015-09-29 11:16
#1

Jag undviker helst doft, jag vill ju känna smaken av teet inte doftljuset/rökelsen/parfymen

l'm back

Odd
2015-09-29 12:04
#2

Har aldrig använt mig av doftljus förut (helt ärligt hatade jag när mor brukade tände dem så hela huset luktade vanilj eller något annat söttsliskigt) Men jag köpte faktiskt ett häromdagen som jag tänkte ha på mitt rum eftersom det ligger en fastspikad matta på golvet som stinker upp hela rummer om fönstret eller dörren inte är öppen, när det stor stormar utanför är det inte jätte roligt att ha ett vattenfall från fönstret även om det låter magiskt…

Men i alla fall, tappade fokus där litegrann; Köpte mig ett doftljus som jag tände på kvällen när jag tittade på en film, mest för nyfikenhetensskull, och måste säga att jag tyckte att det var otroligt mysigt med eldskenet och doften i rummet och älskar nu mera att bara ha det tänt och ligga och läsa eller kolla på en film  i sängen!

Men jag skulle nog aldrig ha ett tänt medan jag brygger Te, det gör man ju i köket och där passar ju inte direkt ett doftljus in, där ska det ju lukta mat 😍 

Skulle jag bo i en mindre lägenhet där allt praktiskt taget är samma rum skulle jag nog inte bry mig särskilt mycket, tänder ju ljuset när jag vill känna den doften och även om jag älskar doften av Te tycker jag inte att utomstående lukter stör den upplevelsen, kan faktiskt tycka att det förstärker den tack vare kontrasterna.

Parfym och rökelser är jag allergisk mot, så det finns aldrig i min närhet 🤢

Har du testat ljus som ska lukta som Te? Personligen har jag inte hittat något som jag tyckte luktade särskilt gott eller "te-aktigt", men då har jag inte heller letat särskilt noga 🤐

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

tlover
2015-09-29 12:25
#3

#2 Jag tror jag har testat ett ljus, eller var det en doft olja, som skulle lukta Te, men inte tycker jag att det luktade Te inte.

l'm back

Rebexi
2015-09-29 16:08
#4

Jag tror det skulle störa mig från smaken om det luktade nått helt annat. Men jag brukar för den delen aldrig använda varken rökelse, doftljus eller parfym

Garm
2015-09-29 19:43
#5

Undviker doft. Jag tycker dofter "stör ut" tesmaken. Man tenderar ju äta och dricka med alla sinnen och doften är ju inte obetydlig. Luktar det t ex parfym i luften så tycker jag det smakar så på tungan.

Tarotstollan
2015-09-29 20:31
#6

Lite svår fråga att svara på. Jag har oftast någon doft på mig själv  men den känner jag ju inte själv. Doftljus och annat har jag inte i köket där teet bryggas, däremot kan jag ha det i vardagsrummet där jag oftast är när jag dricker Te. Känner ändå vad teet luktar om jag har doftlampan eller rökelse tänd.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: