Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Senaste gången du använde te på ett "annorlunda" s

2015-10-18 19:28 #0 av: tlover

Vad var det senaste du gjorde med te som inte innebar att du drack det?

Tex var det senaste för mig en gryta med pu-erh som jag gjorde till middagen,

Anmäl
2015-10-18 19:32 #1 av: Tarotstollan

Tappat på golvet och fått kasta är nog det enda annorlunda och tråkiga jag gjort förutom dricka det.

Anmäl
2015-10-18 19:33 #2 av: DiamondIce

La några påsar av ett "skräpte" i syrrans skor för att se om de tog bort lukten. Funkade helt okej Tummen upp

Sajtvärd för Furry Paws

Medarbetare på Japan och Goth

Anmäl
2015-10-19 08:54 #3 av: tlover

Andra saker jag testat är mer te i matlagning och bakning, hårskölj, hårfärgning, ögonskugga och prydnad. Vad jag kommer på iallafall

Anmäl
2015-10-19 13:12 #4 av: Garm

Testade lägga fuktiga tepåsar på ögonen för att se om det hade någon effekt efter en trött period och påsar under ögonen. Hade ingen nämnvärd effekt på mig.

Anmäl
2015-10-19 13:15 #5 av: tlover

#4 Det råkade inte vara rött te/rooibos då? Det ska inte ha samma uppstramande effekt som te (det har inte det ämne som är uppstramande i sig)

Anmäl
2015-10-19 13:28 #6 av: Garm

#5 Oj, det kanske rent av var rooibos jag använde mig av. Jag har tyvärr helt glömt vilket te jag använde, men det skulle inte förvåna mig om det var just så. Jag har ju flertalet olika påsrooibos här hemma. Kan ha tagit fel eller helt enkelt inte tänkt mig för. Rooibos är ju inte ett te, trots allt.

Anmäl
2015-10-30 15:45 #7 av: monstermash

Sist la jag lite löste i en kaffekopp i garderoben när den började lukta instängt. Funkade helt okej. 

Välkommen in till Vänskap iFokus!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.