Annons:
Etikettersajtinfoönskemål-synpunkter
Läst 880 ggr
tlover
11/3/15, 9:31 AM

Vad vill du läsa om?

Månadens tema är ju "Te för nybörjare" och jag behöver lite hjälp om vad jag ska skriva om helt enkelt för att det var så länge sen jag var nybörjare inom Te.

Jag har två ideer själv, ena är "x vs y" så förklarar helt enkelt genom att ta upp skillnaderna tex "Te vs örtte" eller "Grönt Te vs svart te".

Andra är korta artiklar i punktform/listform tex en kort artiklel om Temperatur där huvuddelen är vilken Temperatur Te ska ha eller teets viktigaste historiska händelser i punktform.

Eller om du har något bättre alternativ.

Det du helst vill läsa om först ger du helt enkelt högt poäng, du får gärna lägga till något om du har bättre idéer än mig.

l'm back

Annons:
Niklas
11/3/15, 12:41 PM
#1

Kanske något om de stora skillnaderna, både smak- och innnehållsmässigt, mellan olika typer av Te. Svart, rött, grönt, och så vidare. Vilka brukar ovana tedrickare tycka bäst om?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

amandatherese
11/3/15, 5:18 PM
#2

Artikel om Temperatur hade varit intressant att läsa!

amandatherese
11/3/15, 11:32 PM
#3

Såg att det fanns en del om Temperatur, dock hittar jag inget om skillnaden mellan Te och Örtte. Hade varit väldigt intressant läsning.

tlover
11/4/15, 8:42 AM
#4

#3 Det nämns i förbifarten om du kollar in Te el Örtte i lexikonet. Men jag tänker om det finns en artikel som heter just "Te vs. örtte" så är det nog enklare att hitta.

l'm back

amandatherese
11/4/15, 8:55 AM
#5

Då ska jag söka lite, tack!

tlover
11/6/15, 10:31 PM
#6

#2 Nu finns även en artikel om temperatur att läsa med en bild som du kan ladda ner om du behöver

l'm back

Annons:
Rebexi
11/12/15, 11:28 PM
#7

Kanske nått om "vad fick dig att gilla te" som folk kan diskutera.

tlover
11/14/15, 10:44 PM
#8

Nu finns även en artikel om "Te vs örtte"

l'm back

Upp till toppen
Annons: