Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1226 ggr
Leffe
11/17/15, 10:23 PM

Tekokare

Är det här något att satsa på 

Elektrisk tekokare
  • För upp till 8 koppar Te (ca 1 l)
  • För snabb och enkelt Tillredning av aromatiskt te
  • Stigrör med bryggkammare inkl. permanent filter för att fylla med löste - kan också användas för tepåsar
  • Löstagbar, kabellös kanna av värmebeständigt märkesglas – med praktisk märkning av vattennivån
  • Automatisk avstängning med värmehållningsfunktion samt överhettningsskydd
Annons:
tlover
11/17/15, 10:27 PM
#1

Det beror nog på vad för slags Te du dricker, du kan ju inte ställa in temperaturen vilket är ett stort minus enligt mig och inte heller bryggtiden, även det ett stort minus. Värmehållningsfunktionen är inte nödvändig enligt mig då Te smakar bäst nybryggt.

Men den verkar lätt att använda och rengöra efter vad jag ser så det är väl ett plus. Om teet ska ligga just under locket så är ju det ganska stort också, iallafall om du inte fyller den helt eller använder småbladigt Te.

Jag tror det beror till stor del på vad för slags Te man dricker.

l'm back

Leffe
11/17/15, 10:34 PM
#2

Lapsang t ex Sedan är det nog mest småbladigt. Dricker gärna flera koppar på kvällen. Misstänker det är bättre med kokaren än en termos eller har jag fel där

tlover
11/18/15, 9:42 AM
#3

Svart te och Pu-erh är nog det Te som skulle klara av den behandlingen bäst så det kanske skulle funka.

Ang varmhållning så är det nog ganska lika jämfört med att ha teet i en termos om jag förstår bilden rätt och själva teet är under locket (är teet i vattnet så blir det såklart sämre).

Skulle jag köpa en bryggare så skulle det vara Teforia för jag dricker ju teer som ska bryggas i olika temperaturer (från 40 grader till 100) och olika tider (från 20 sek till flera minuter) men jag har inte testat den själv så det kan ju bara vara skryt.

l'm back

Leffe
11/18/15, 10:14 AM
#4

Jag köper den jag skrev i #0. Den är billig den här väckan. Drygt 100-lappen. Sedan skickar jag ett PM till dig om teer som passar. Så får du därefter en beställning.

tlover
11/18/15, 10:19 AM
#5

#4 Du får gärna skriva sen hur den är, det är ju lite annorlunda att läsa från en butiks beskrivning och en privatperson 🙂

l'm back

Leffe
11/18/15, 10:21 AM
#6

Är den dålig så har jag i alla fall inte kastat bort en "förmögenhet"

Annons:
tlover
11/18/15, 10:22 AM
#7

#6 Precis till skillnad från den jag länkade till, det är kanske tur att jag gillar själva bryggningen också 😃

l'm back

Upp till toppen
Annons: