Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tetillbehör

Din drömtekanna

2015-11-26 21:09 #0 av: tlover

Om du fick bestämma helt hur din tekanna skulle se ut, hur skulle den (eller de?) se ut?

Storlek? Form? Material? Placering av handtag?

Anmäl
2015-11-26 21:18 #1 av: tlover

Min drömtekanna skulle vara ca 1,5dl stor, rund, glastekanna, sidohandtag, uttagbara silar (en i pipen och en "skålformad" som är i öppningen) och hålet i locket är inte i knoppen.

Anmäl
2015-11-27 08:30 #2 av: amandajklath

Gjutjärn, 6dl, lite åt det ovala hållet, handtag baktill, gärna med tillhörande ställning att ställa ljus under så att teet håller värmen längre.

Anmäl
2015-11-28 18:20 #3 av: VildaVittra

Okrossbar och ett låsbart lock så skithund...jag menar sötnosen Navdi inte får av det och dricker upp mitt te. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-11-28 18:41 #4 av: tlover

#3 kanske ska den vara av gjutjärn också då så att sötnosen inte kan knuffa ner den lika lätt.

Anmäl
2015-11-28 18:53 #5 av: VildaVittra

#4 Funderade på det först, men då skulle hon väl lyckas få ner den i skallen på Casper, inte för att det finns mycket i det huvudet, men ändå. Så drömmer om en i rostfritt istället. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.