Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Vad är billigt, dyrt och för dyrt i teväg?

2015-11-28 18:04 #0 av: tlover

Vad tycker du är billigt (kan köpas/drickas ofta), dyrt (köps/dricks men vid speciella tillfällen) och för dyrt (köps inte även om det skulle vara gott) i teväg?

Skriv ut hur mycket också, då olika butiker säljer olika mängder (vissa 50g, vissa 70, vissa 100 osv)

Anmäl
2015-11-28 18:17 #1 av: VildaVittra

Det är så svårt att svara på. Koffeinfritt te anser jag vara dyrt, då det kostar mycket mer än vanligt te av samma smakkvalitet, men jag har ju inget val, så det köper jag ändå och dricker max en kopp om dagen. För dyrt är när det skulle påverka min ekonomi menligt, så inget guldbladste direkt. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-11-28 18:50 #2 av: tlover

Upp till ca 100:-/hg är billigt/ vardagste. Upp till ca 400:-/hg om det bara går att köpa större påsar eller ca1500:-/hg om det går att köpa mindre påsar, räknar jag som dyrt. Över det är för dyrt för mig just nu.

Anmäl
2015-11-28 21:52 #3 av: amandajklath

Jag brukar köpa te för priser mellan 30-50 kr/100g :)
Köper oftast inte dyrare teer än så oavsett tillfälle.

Anmäl
2015-11-30 20:10 #4 av: Tarotstollan

De dyraste teerna jag köper är de från te-affären, har ingen aning om vad de kostar  eftersom de har så många olika prisklasser och priserna inte syns innan de plockat ner burkarna. Tror att det brukar ligga runt 50 - 70 kr / hg i de sorterna jag brukar köpa.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.