Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 488 ggr
tlover
2015-11-28 18:04

Vad är billigt, dyrt och för dyrt i teväg?

Vad tycker du är billigt (kan köpas/drickas ofta), dyrt (köps/dricks men vid speciella tillfällen) och för dyrt (köps inte även om det skulle vara gott) i teväg?

Skriv ut hur mycket också, då olika butiker säljer olika mängder (vissa 50g, vissa 70, vissa 100 osv)

l'm back

Annons:
VildaVittra
2015-11-28 18:17
#1

Det är så svårt att svara på. Koffeinfritt Te anser jag vara dyrt, då det kostar mycket mer än vanligt Te av samma smakkvalitet, men jag har ju inget val, så det köper jag ändå och dricker max en kopp om dagen. För dyrt är när det skulle påverka min ekonomi menligt, så inget guldbladste direkt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2015-11-28 18:50
#2

Upp till ca 100:-/hg är billigt/ vardagste. Upp till ca 400:-/hg om det bara går att köpa större påsar eller ca1500:-/hg om det går att köpa mindre påsar, räknar jag som dyrt. Över det är för dyrt för mig just nu.

l'm back

amandatherese
2015-11-28 21:52
#3

Jag brukar köpa Te för priser mellan 30-50 kr/100g :) Köper oftast inte dyrare teer än så oavsett tillfälle.

Tarotstollan
2015-11-30 20:10
#4

De dyraste teerna jag köper är de från te-affären, har ingen aning om vad de kostar  eftersom de har så många olika prisklasser och priserna inte syns innan de plockat ner burkarna. Tror att det brukar ligga runt 50 - 70 kr / hg i de sorterna jag brukar köpa.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: