Tetillbehör

Årets retrojulklapp är...

2015-12-08 12:36 #0 av: VildaVittra

givetvis en tekopp!Tummen upp

Önskar du dig en tekopp i julklapp?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/tekoppen-ar-arets-retroklapp

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-12-08 12:48 #1 av: Odd

Jag köpte fem tekoppar som souvenier förra månaden under min resa från Belgien och genom Tyskland (inklusive en som ändrar färg när den blir varm, går från svart till en skog med smådjur i, så häftig!) så får jag några fler i år kommer jag nog bli vattenförgiftad eftersom jag vill använda alla haha.

Men jag har redan fått ett paket av mor att klämma på tills julafton, och den låter nästan som ett helt te-set Tyst

~When life gives you lemons... Chuck 'em at people~

Anmäl
2015-12-08 12:50 #2 av: VildaVittra

#1 Hahaha, du får bjuda kompisarna på en teprovarkväll. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-12-08 13:08 #3 av: Wony

Jag har redan flera favoritkoppar, så det är väl inte så att jag önskar mig fler. Däremot blir jag ju inte direkt ledsen om jag får det. Koppar är alltid bra att ha!

Anmäl
2015-12-09 12:33 #4 av: RödPanda

Jag kommer att få en! I julklapp eller nästa vecka i födelsedagspresent :) Har redan fyra i precis samma modell i olika färger och dom är underbara och helt fantastiska! Så för några månader sen när jag såg en med en så härligt klar men dämpad grön med en lite blå ton så fick min mamma ett studsande "Vet-du-vad-jag-önskar-mig-jättemycket-men-du-måste-köpa-den-idag-för-den-finns-ingen-annan-stans!" Skrattar

Anmäl
2015-12-12 22:31 #5 av: fridelfina

Blir inte ledsen om jag får en tekopp från indiska, gillar de flesta av deras XL-mugg!

Tex denna skulle vara fint att få! http://indiska.com/se/Home/Glas-%26-Porslin//INDIAN-XL/p/1000004946617

Anmäl
2015-12-13 21:01 #6 av: Tarotstollan

#5. Jättefin kopp fridelfina!
Jag köpte mig en mugg från Indiska förra året med en Buddha på, jag har inte ens packat upp den ur kartongen än! Kanske skulle investera i en ny Buddha mugg i år, såg att de hade en ny som var väldigt vacker!Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.