Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 7599 ggr
ForeverEmma_
2016-01-22 17:29

Illamående av te

Jag har nu säkert i 1månad blivit från ingenstans plötsligt börja må illa av att dricka Te. Jag har druckit Te så länge jag kan minnas (är 19år) det är den ända varma drycken jag gillar och jag fattar inte vad det kan bero på att jag blir illamående. Hade en teori om att jag kanske var stressad så slutade dricka Te typ 2veckor/3 och det hjälpte inte alls och har prövat dricka inte varje dag utan bara några gånger i veckan. Har också haft mjölk i för att se om det hjälper vilket det inte gör. Även prövat olika Te sorter men inte funkat heller. Nån som har nån lite aning eller teori vad det kan bero på eller någon som också blivit från ingenstans illamående av Te?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Annons:
tlover
2016-01-22 17:31
#1

Dricker jag Te eller äter/dricker annat koffeinhaltigt på fastande mage så blir jag illamående. Dricker du Te på fastande mage? och gäller det även örtteer?

Finns det möjlighet att du skulle kunna vara gravid? (många mår illa av Te tex under graviditet).

l'm back

ForeverEmma_
2016-01-23 09:27
#2

Kanske är fastande mage det beror på. För dricker alltid Te till frukost men brukar alltid äta mina mackor innan jag dricker teet då det är så varmt. Tror jag inte har druckit Örtte någon gång. Dricker nämligen Lipton Te smaker och gravid är jag 110% att jag inte är.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

tlover
2016-01-23 14:18
#3

Lipton ska ha örtteer om jag förstått det rätt men om dom säljer dom i Sverige är en annan femma. ("Rött te" är ett örtte). Själv dricker jag inte liptons (förutom om jag bjuds) så jag har inte jättekoll på deras sortiment.

Du skulle ju kunna testa teer med mindre Koffein (tex grönt te) eller örtteer (vissa örtteer har däremot Koffein i sig) för att kolla om det är koffeinet.

l'm back

ForeverEmma_
2016-01-23 16:13
#4

#3 Ska kolla igenom en gång till och se vad vi har för Te sorter hemma och kolla vad jag hittar i butiker. Men tack så mycket för tipset! :D

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Upp till toppen
Annons: