Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Vad för te dricker du oftast?

2016-01-26 22:17 #0 av: tlover

Det te som man dricker oftast behöver ju inte vara det som är ens favoritte (tex av ekonomiska skäl).

Vad dricker du för te oftast? (sett över några månader, på årsbasis kan ju detta lätt ändras).

Anmäl
2016-01-26 22:18 #1 av: tlover

För mig är det pu-erh superior eftersom det dricker jag varje morgon, resten av dagens teer (och örtteer) varierar men jag dricker alltid pu-erh på morgonen.

Anmäl
2016-01-26 22:44 #2 av: Tarotstollan

Oj, svår fråga då halva skafferiet är fullt men det är ju alla möjliga smaksatta svarta teer. Så det är nog så nära jag kan svara. Om det inte är dessa så får jag nog säga Liptons Yellow Label.

Anmäl
2016-01-27 14:49 #3 av: Garm

Det är helt utan tvekan svartvinbärste av ett särskilt märke, det dricks varje morgon. Det är inte ett särdeles fint te, men jag tycker om det.

Anmäl
2016-01-29 11:38 #4 av: Wony

Smaksatta svarta teer eller smaksatta rooibos. Det beror lite på humör men det är de vanligaste för min del.

Anmäl
2016-02-02 14:57 #5 av: JazzBass

Jag föredrar vanligt otillkrånglat svart te, i lösvikt. Gärna med lite honung och mjölk. Köpte en skitstor förpackning (ungefär en liter hårt packat te) svart te i en asiatisk affär för några år sedan, efter att ha frågat försäljaren vilken sort han tyckte var bäst. Har varit helt nöjd med det, och det har räckt länge. Jag dricker väl i medeltal två koppar te i månaden så en så här stor förpackning räcker en evighet. Sambon föredrar andra tesorter, så det blir mest jag som dricker det här teet. 

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2016-02-04 00:32 #6 av: Temmy

Svart te i olika smaker. Glad

Anmäl
2016-02-11 21:45 #7 av: [LoveUnite]1

Kamomille te är min absoluta favorit och den jag dricker mest.

Andra ört teer annars men där varierar det stort.

Dricker endast svart te till exempel hos min mamma eller brorsa då de ej gillar ört teer. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.