Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 784 ggr
tlover
1/26/16, 10:17 PM

Vad för te dricker du oftast?

Det Te som man dricker oftast behöver ju inte vara det som är ens favoritte (tex av ekonomiska skäl).

Vad dricker du för Te oftast? (sett över några månader, på årsbasis kan ju detta lätt ändras).

l'm back

Annons:
tlover
1/26/16, 10:18 PM
#1

För mig är det Pu-erh superior eftersom det dricker jag varje morgon, resten av dagens teer (och örtteer) varierar men jag dricker alltid Pu-erh på morgonen.

l'm back

Tarotstollan
1/26/16, 10:44 PM
#2

Oj, svår fråga då halva skafferiet är fullt men det är ju alla möjliga smaksatta svarta teer. Så det är nog så nära jag kan svara. Om det inte är dessa så får jag nog säga Liptons Yellow Label.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Garm
1/27/16, 2:49 PM
#3

Det är helt utan tvekan svartvinbärste av ett särskilt märke, det dricks varje morgon. Det är inte ett särdeles fint Te, men jag tycker om det.

Wony
1/29/16, 11:38 AM
#4

Smaksatta svarta teer eller smaksatta Rooibos. Det beror lite på humör men det är de vanligaste för min del.

JazzBass
2/2/16, 2:57 PM
#5

Jag föredrar vanligt otillkrånglat Svart te, i lösvikt. Gärna med lite honung och mjölk. Köpte en skitstor förpackning (ungefär en liter hårt packat te) Svart te i en asiatisk affär för några år sedan, efter att ha frågat försäljaren vilken sort han tyckte var bäst. Har varit helt nöjd med det, och det har räckt länge. Jag dricker väl i medeltal två koppar Te i månaden så en så här stor förpackning räcker en evighet. Sambon föredrar andra Tesorter, så det blir mest jag som dricker det här teet.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Temmy
2/4/16, 12:32 AM
#6

Svart te i olika smaker. 🙂

Annons:
[LoveUnite]1
2/11/16, 9:45 PM
#7

Kamomille Te är min absoluta favorit och den jag dricker mest.

Andra ört teer annars men där varierar det stort.

Dricker endast Svart te till exempel hos min mamma eller brorsa då de ej gillar ört teer.

amandatherese
2/15/16, 9:00 AM
#8

Det som oftast dricks här hemma är Earl grey, dricker det nästan varje morgon. Därefter kommer Rooibos Chai :)

Upp till toppen
Annons: