Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tips och råd

Koffeinfritt earl grey?

2016-01-26 23:00 #0 av: Lavine

Söker ett earl grey som verkligen smakar det, men är koffeinfritt. Är det någon som har koll på en god sort så blir jag tacksam för tips. :-)

Anmäl
2016-01-26 23:02 #1 av: tlover

Vildavittra tror jag vet om nån koffeinfri earl grey.

Jag kan ju googla annars men jag kan inte säga hur det smakar för det.

Anmäl
2016-01-26 23:05 #2 av: VildaVittra

Kusmi. Helt klart överlägsen mot de andra jag testat. En budgetvariant är att köpa bergamottolja och droppa i en till två droppar i en mugg med oparfymerat koffeinfritt te. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2016-01-26 23:08 #3 av: Lavine

#2 Det lät ju klockrent, tack! Även tanken med egen olja, det skulle jag inte ha kommit på.

Jag vet att Twinings gör ett, men vet inte om det går att köpa i Sverige. Men jag tror att jag inte behöver leta mer, ska testa Kusmi.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.