Tenyheter

Te visar sig vara bra även för hundar

2016-03-02 21:37 #0 av: tlover

En kinesisk studie visar att ett ämne i te ökar mängden antioxidanter hunden får i sig och minskar bakterier i deras avföring.

Hundarna åt dessutom bättre av maten som innehöll te.

http://worldteanews.com/tea-health-education/tea-even-benefits-mans-best-friend

Anmäl
2016-03-02 21:43 #1 av: [LoveUnite]1

Men... de äter ju hundar i Kina också Cool kanske ett marknadsförings sätt så att hunden ska smaka bättre Får idé

#Skämt åt sido.

Vem vet, kanske det gör. Men... om de skulle få välja mellan teblad och rått blodigt kött, vilket tror ni hunden skulle välja?

Glad

Anmäl
2016-03-02 21:52 #2 av: tlover

#1 " Men... om de skulle få välja mellan teblad och rått blodigt kött, vilket tror ni hunden skulle välja?"

Det beror nog på situation, väldigt många djur självmedicinerar sig, så skulle en hund ha något problem med en bakterie skulle det inte vara konstigt om dom valde tebladet.

Anmäl
2016-03-02 22:37 #3 av: VildaVittra

Strålande nyheter tycker tetjuven Navdi, nu har matte inget att skylla på längre. Skrattar

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.