Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tenyheter

Tekristaller något för dig?

2016-03-08 21:55 #0 av: tlover

Ett företag i USA har uppfunnit tekristaller. Det är kristaller utan sötning eller tillsatser av ekologiskt te som läser upp sig i vattnet så att inga tepåsar eller tesilar behövs,

Tekristallerna kommer att finnas i smakerna Earl grey, English breakfast, mint sencha, sencha och jasmin.

Spännande att det kommer nyheter på marknaden även om jag själv föredrar att göra te på det gamla hederliga sättet, det är ju endel av charmen.

http://www.prnewswire.com/news-releases/pique-tea-introduces-the-new-ritual-of-tea-300199962.html

Anmäl
2016-03-08 21:57 #1 av: PuffBuck

Vad häftigt! Det mister lite av charmen med vanligt te, men helt klart häftigt.

Demonfox on the prowl! (^•v•^)/)

Anmäl
2016-03-08 23:26 #2 av: Tarotstollan

Självklart vore det kul att testa.

Anmäl
2016-03-11 00:06 #3 av: Sabinan

Hade varit roligt att testa de nya och innovativa tekristallerna.
En rolig och annorlunda sak att ge bort också :)

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Anmäl
2016-03-12 06:49 #4 av: Artlink

Blir det inte bara sm typ ...tesmaksatt vatten? Borde kunna finnas som droppar lika gärna och hur kul är det egentligen? Jag vill nog ha teet så naturligt som möjligt. Lite rogivande att sitta där i sina egna tankar och doppa och röra också Hjärta

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2016-03-12 11:27 #5 av: tlover

#4 fast te är väl tesmaksatt vatten. Det ät ju få teer där man faktiskt dricker själva tebladen

Anmäl
2016-03-12 11:36 #6 av: Artlink

#5 hahaha, jaaa jag vet! Jag visste inte riktigt hur jag skulle uttrycka mig. Låter som kristalliserad saft som man har i varmt vatten. Nej, jag vet inte hur jag ska säga Galen

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.