Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 567 ggr
tlover
4/13/16, 11:44 AM

Era värsta teminnen

Vad är era värsta teminnen? Har du fått något fruktansvärt Te på en restaurang? Bott på ett ställe där allt Te smakat illa eller gjort ett felköp som du minns år efter?

l'm back

Annons:
[Carpinus]
4/13/16, 11:49 AM
#1

Mitt värsta teminne är när jag skulle hålla ett oförberett föredrag på engelska i realskolan om konsten att koka Te och  plötsligt insåg att jag inte kunde redogöra för hur man kokar Te, inte ens på svenska. Vi hade enbart påste hemma…

tlover
4/13/16, 11:50 AM
#2

Jag drack i förrgår ett Te på en sushi restaurang som dom hade fyllt med gari av någon anledning. Jag gissar däremot att det är för att vattnet smakade illa (vi testade det och det smakade jätteilla). Såklart hade dom bryggt den lite för gamla senchan för hett också. Jag har också druckit ett vedervärdigt Te på en annan sushi restaurang. Det var ett Gen mai cha som antagligen stått varm hela dagen.

l'm back

tlover
4/13/16, 11:52 AM
#3

#1 ajdå, gick det bra eller dåligt? (ibland kan man ju "fake it till you make it)

l'm back

[Carpinus]
4/13/16, 11:54 AM
#4

#3 Nej, det blev ingen "nice cup of tea" - jag blev ohjälpligt avslöjad…

[rumelle]
4/13/16, 12:11 PM
#5

Jag kände mig trött och nedstämd en dag och bestämde mig för att jag skulle unna mig lite gott Te på jobbet. Såg fram emot det hela morgonen men när jag hade gjort mitt Te och skulle dricka så upptäckte jag att någon inte sköljt ur muggen ordentligt och allt smakade diskmedel…

IngaTrnqvist
4/17/16, 5:26 PM
#6

Jag fick Rooibos med chokladsmak i present, varav personen som köpte det gärna ville att vi skulle smaka på det ihop. Jag har aldrig förstått grejen med chokladsmak på Te, det är vidrigt. Men jag fick sitta där och se glad ut ändå 😇

Annons:
[nevamisse]
4/18/16, 11:32 PM
#7

Blev bjuden på ett Rött te en gång, hemskt beskt/starkt, ja allt på en gång. Det låg och drog i en Tekanna hela tiden och jag som bara brukar snabbdoppa (½-1 min) tesilen direkt i koppen när jag är hemma.

NatasjaHemby
4/19/16, 1:25 PM
#8

Jag och min pappa skulle ta en snabb fika en tidig vårdag får några år sedan. Valet föll på en halvsunkig restaurang, enbart för att deras uteservering låg i solen. Vi beställde vars en kopp Te och njöt av vårsolen en stund. När vi skulle betala upptäckte vi att de tog absurda 37:- koppen för ett vanligt billigt påste (utan påtår) 🤐 Dyraste koppen Te jag druckit trots att det var så enormt långt ifrån det bästa jag fått 😛

SE*Simbelmynes

tlover
4/19/16, 1:27 PM
#9

#8 Oj det var dyrt för ett påste, jag har betalat mer för Te men då har det varit efter Gong fu cha (kinesisk teceremoni) så det är många koppad och delat på 2-3 personer.

l'm back

NatasjaHemby
4/19/16, 1:31 PM
#10

Ja, jag hade ju inte haft något emot att betala den summan om det var något speciellt Te eller kanske exempelvis en chailatte eller något som ändå tar en liten stund för personalen att göra. Men 37:- för lite hett vatten och en Tepåse som antagligen kostar dem några ören kändes lite väl saftigt. När jag jobbade på café tog vi runt tian för en vanlig kopp Te och då var det åtminstone löste i flera olika varianter.

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: