Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1328 ggr
Garm
2016-04-27 19:52

Påste gör mig till sämre tedrickare?

Satt och diskuterade Te med en bekant. Enligt henne var jag ingen "riktig tedrickare" eftersom jag ibland varvar löste med påste. Påste är enligt henne ren skit och borde inte få säljas. Det är rent "bös" i påsen bara. Till viss del håller jag med, det är väl inte direkt högkvalikativt Te i påsarna. Jag tycker dock inte att de som dricker påste är sämre tedrickare. Eller?

Är jag en sämre tedrickare som ibland dricker påste? Måste man enkom dricka löste av hög kvalitet för att få kalla sig tedrickare?

Annons:
thea_thea
2016-04-27 19:58
#1

Dummaste jag har hört på länge😂

Du kan kalla dig en äkta tedrickare utan dåligt samvete 😉

Leritza
2016-04-27 19:59
#2

Nej då, i såna fall skulle jag inte heller kallas tedrickare.

Zepp
2016-04-27 20:11
#3

Mm.. helst skall man odla och skörda/lagra sitt Te själv!

Då får man flytta till Indien/Ceylon/Kina.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Itchy
2016-04-27 20:13
#4

själv så älskar jag både mitt påste & löste, påste när jag sitter & "slödricker" Te framför datorn, och löste vid andra tillfällen

You can't spell Bitchy without Itchy

Tride
2016-04-27 20:22
#5

Själv dricker jag pås- Te med förtjusning och frågar ingen om lov vad beträffar varken detta eller mitt pulverkaffe. Har man inget annat o fundera över så kan det ju vara bra att ta till andras pulver och påsar. Så inte livet blir alldeles tomt och meningslöst. 🥳

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tarotstollan
2016-04-27 20:32
#6

Vilken tråkig attityd den personen har! 😕
Visst är det "bös" i påsarna men det kan vara gott ändå, dessutom är det du som bestämmer vad du dricker, inte hon!
Så fortsätt dricka det Te du gillar!👍
Jag dricker det Te jag gillar, antingen det är påste eller löste från Ica eller Te affär!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
tlover
2016-04-27 21:51
#7

Alla kan ju inte gilla vällagrad Pu-erh eller monkey picked Oolong (två exempel på väldigt dyra och fina teer) och ibland är det till och med mer passande att dricka teer av sämre kvalité än de med bättre kvalité.

Påsteer har dessutom vissa fördelar (enkelt och snabbt om man inte är nörd på själva bryggningen som jag.)

Det börjar dessutom dyka upp påsteer av lite finare kvalité och det finns massor av lösteer som inte är av bra kvalité.

Drick det du gillar, det är ju det som är viktigast.

l'm back

Garm
2016-04-28 11:58
#8

Tack för era svar 🙂

Jag kommer fortsätta dricka mitt påste utan att bry mig i hennes fåniga kommentar. Jag dricker det Te jag tycker är gott och kommer alltid vara en tedrickare 🙂

Te är ju så väldigt gott!

#7 Nu blev jag nyfiken. När är det mer passande att dricka Te av lite sämre kvalitet?

Fransu
2016-04-28 15:53
#9

Jag dricker många koppar Te om dagen och för det mesta är det påste. Det är praktiskt och funkar jättebra för mig. Visst dricker jag löste ibland också. Men bara för att det är löste, betyder det inte att det är godare. Har druckit äckliga teer både som påste och löste.

Så du gör helt rätt att fortsätta dricka ditt Te precis som du vill. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

tlover
2016-04-28 18:50
#10

#8 Tex då man är sjuk och inte har lika bra smaksinne, då tycker jag det är onödigt att dricka Te som kostar mer än 100:-/hg. Det är ju till stor del smaken man betalar för.

I viss matlagning och/eller bakning kan det också passa med sämre kvalité då det ofta är svårt att känna de fin nyanserna i Te vid matlagning och/eller bakning (beroende på vad man gör). Tex så kallas Matcha av lite sämre kvalité ofta för "food quality matcha"

l'm back

Upp till toppen
Annons: