Annons:
Etiketttips-råd
Läst 724 ggr
[kiko]
5/3/16, 12:30 PM

Kinesiskt örtte

Hej, jag har börjat intressera mig för kinesiskt Te. Har inget minne av att jag någonsin testat det. Har googlat runt lite på butiker som säljer det, men jag undrar vart brukar ni köpa ert kinesiska Te?

Moderator: ändrade rubriken för enklare förståelse.

Annons:
tlover
5/3/16, 1:36 PM
#1

Jag köper från min egna butik (eller ska man kalla det från min grossist?)

Kinesiskt Te är väldigt vanligt (de flesta teer i min butik är kinesiska, några få är Indiska eller Japanska eller örtteer) men det kanske inte går att läsa ut av namnet.

l'm back

[kiko]
5/11/16, 9:46 AM
#2

Sorry, lite sen respons här..

Men ja, okej.. Jag har inte så bra koll :) Köper i princip enbart indiskt Te själv men sen snurrade jag runt lite på internet och fick nys om det här med kinesiska teer som har olika stimulerande effekter, Qi och annat. Tycker det kan vara lite roligt att snöa in på sånt men jag hade aldrig hört talas om de teer som nämndes där. :) Men de går kanske helt enkelt bara under andra namn i Sverige… 🙂

tlover
5/11/16, 10:13 AM
#3

#2 De som du syftar på är kinesiska örtteer och de är lite mer ovanliga även om de går att hitta ibland i Sverige, ibland då under andra namn (tex heter ett kinesiskt Örtte "Bitterte" på svenska, jag minns däremot inte vad det heter på kinesiska).

Tyvärr är jag inte så bra på örtteer utan det är Te som jag är duktig på, men någon annan här inne kanske är mer kunnig på det.

l'm back

tlover
5/11/16, 10:14 AM
#4

Ändrade rubriken så det blir enklare att hitta tips och  andra som testat just kinesiska örtteer.

l'm back

[kiko]
5/11/16, 2:41 PM
#5

Ja okej! Tack för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: