Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Vilket te blir godast som isglass?

2016-06-02 00:09 #0 av: tlover

Vilket te tycker du blir godast som isglass? Jag hade tänkt testa att göra det så snart jag får tag i en form så jag behöver bra recept Glad

Anmäl
2016-06-02 02:24 #1 av: PuffBuck

Jag brukar göra iste av citronte på påse. Supergott!Kär

Bara att hälla i så kallt vatten det går och röra i en tesked socker eller två. Sen lägger man i tepåse och isbitar.

Demonfox on the prowl! (^•v•^)/)

Anmäl
2016-06-02 02:30 #2 av: Lizelda

Min lillasyster gjorde det idag med Liptons iste på påse, den som typ är socker med smak du vet ;) Svingott!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Anmäl
2016-06-02 08:40 #3 av: tlover

#1 Tack så mycket men det var isglass jag frågade om  Glad

Men det är nog lätt att man av automatik läser iste, men jag frågade om det för några dagar sen i en annan tråd

#2 Det är den som har citronsmak va (eller ja något som ska likna citronsmak iallafall).

Anmäl
2016-06-02 12:14 #4 av: Lizelda

#3 Finns både citron, mango och persika, persika är min personliga favorit :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Anmäl
2016-06-02 22:02 #5 av: PuffBuck

#3 Jag vet det, men när jag ändå tipsade kunde jag ju ge receptet innan det åkte in i frysen :D Sen kanske någon vill ha iste också.

Demonfox on the prowl! (^•v•^)/)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.