Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Rooibos och honeybush (rött te)

Friggs Solljus

2016-09-25 15:39 #0 av: Aleya

Jag har fastnat för ett te som jag fick smaka hos en bekant. Det är friggs (ni känner säkert igen namnet från c-vitamin brus) solljus.
Ett rooibos med smak av apelsin, ananas, kokos och mango.

Jag tycker detta te har en väldigt behaglig smak och sen är det utan koffein i också.

Ett te som jag personligen rekommendera nu när det börjar bli ett himla ruskigt väder ute och man vill drömma sig tillbaka till sommaren.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-09-26 20:20 #1 av: Tarotstollan

Låter gott, går det att köpa i vanlig Ica affär?

Anmäl
2016-09-26 21:00 #2 av: Aleya

#1 det ska det. Kolla annars typ Willys. Dom är billigare där.

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-09-27 22:43 #3 av: Tarotstollan

Hittade det på Ica idag och har testat det. Känner att det smakar kokos men tyvärr är smaken alldeles för tam för mig. Andra muggen hade jag 2 påsar i muggen men fortfarande för dålig smak, så nu testar jag med 3 påsar i muggen och det är bättre men inte perfekt.
Så det blir inte billigt att köra med 3 påsar i varje mugg!Skämtar

Anmäl
2016-09-28 06:10 #4 av: Aleya

#3 aj då. Jag brukar ha min påse i i tio minuter och det smakar så gott då. Men vi har ju alla olika smaklökar. Det är ju synd att du var tvungen ha i tre påsar.

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-10-10 15:12 #5 av: Fransu

Är det tydlig apelsinsmak  på teet? Jag är nämligen inte så förtjust i apelsin/citronsmak i te. Men om smaken inte är allt för dominerande kan det funka. Hellre apelsin än citron ändå.

Anmäl
2016-10-10 22:17 #6 av: Aleya

Ne det är mer mango och kokos

Värd för Endometrios

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.