Annons:
Etikettsvart-te
Läst 1042 ggr
tlover
2016-10-21 12:32

Mitt kök testar 12 olika Earl Grey i påse

Mitt kök har testat 12 olika Earl Grey i påse, ni som dricker påste håller ni med?

Själv dricker jag ju löste och var förr inte något stort fan av Earl Grey men jag måste erkänna att den jag har i min butik är ljuvlig (så ni kan kanske gissa varför jag köpte hem just den)

http://mittkok.expressen.se/artikel/earl-grey-test-av-12-olika-sorter/

l'm back

Annons:
Tarotstollan
2016-10-21 14:33
#1

Kul att de testar Te och lägger upp. Jag köper alltid Earl Grey i lösvikt och det märket jag köper fanns inte med i testet. Nu köper jag nästan bara Russian Earl Grey, så det kanske inte räknas som vanligt E G.
Om jag kommer ihåg det, skall jag se om det finns vanlig E G i samma märke som jag brukar köpa och se om det är så stor skillnad i smaken.

Måste också säga att E G är en smak som jag inte gillade när jag var yngre men nu älskar jag den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2016-10-21 15:25
#2

#1 Det kan ju ha med recept och märkte varför du inte gillade det förr men gör det nu tänker jag. Även om det är samma märke kan dom ju ändrat recept tänker jag och just earl grey tycker jag kan variera mycket i smak

l'm back

Tarotstollan
2016-10-21 20:55
#3

#2. Nja, tror mer på att det var sådan annorlunda smak mot Liptons Yellow Label, som var det enda som fanns att dricka när jag växte upp. I alla fall i min familj och släkt.

Har varit och köpt en påse löste med E G nu och jag måste säga att det går ju inte upp emot Russian E G, smakar ganska svagt jämfört med det. Kommer ju att dricka upp det men tror inte jag köper bara E G mera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ApanAnn
2016-12-30 21:15
#4

Smoky earl grey är jäääättegott. Det är påsar från Fortnum and Mason, så jag vill inte ens veta vad styckpriset blir per påse… Kul att det går att beställa i alla fall. Ett tag gick det ju inte att få det skickat utanför Storbritannien.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: