Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1355 ggr
tlover
10/21/16, 1:03 PM

Blanda olika tesorter

Då jag packar upp Te så brukar det ibland ramla lite bredvid och då jag tycker det är synd att slänga något som hamnat på ett alldeles nyrengjort bord så brukar jag själv använda det. Har jag packat upp olika Tesorter så blir det då en blandning.

Idag blev det en riktigt god blandning mellan svart och vitt Te nämligen mellan Yi mei ren och pai mu tan king. Det smakar lite åt Darjeeling hållet vilket är min favorit när det gäller svarta teer.

Har ni någon gång blandat olika Tesorter (svart, grönt, vitt, gult, Oolong, Pu-erh eller till och med örtte) som passat ihop? Vad var det isåfall?

l'm back

Annons:
Rebexi
11/1/16, 10:36 AM
#1

Spännande! det har jag inte, men hur brygger man det om tex en tesort ska bryggas kallare och en varmare?

Jag har ett ört-"te" som har välldigt god smak av mint, tror du att man kan blanda det med Grönt te som är ganska neutralt?

tlover
11/1/16, 10:53 AM
#2

Jag tog det högsta jag vågade för det vita, dvs 80 grader sen eftersom vitt Te kan dra länge utan att bli så beskt så lät jag det dra lite längre än vad jag skulle ha låtit det dra annars

l'm back

Upp till toppen
Annons: