Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 552 ggr
tlover
2016-10-25 10:10

Vad är de bästa teiga julklapparna enligt dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker du är det bästa i teväg att ge bort i julklapp? Det börjar ju bli dags att köpa klappar nu 🙂

Själv tycker jag att blommande Te är en bra julklapp, det är ju inte bara ett Te utan en upplevelse och dessutom så är det sällan man köper det till sig själv

l'm back

Annons:
Rebexi
2016-10-26 15:10
#1

Inte Te men terelaterat: Ge bort en tehuva!! :)

Gladasvampen
2016-10-29 19:43
#2

Bra tråd! Vill gärna ha tips på te-relaterade presenter till min teälskande familj. Har funderat på någon fin stor kopp och lyxigt Te, men det känns ganska basic :)

tlover
2016-10-29 19:51
#3

#2 Det beror ju på hur den personen har det med koppar

eller om h*n gillar något speciellt jag kommer nog att köpa en sån här kopp till min man i julklapp (med lite Matcha m.m) eftersom jag vet att han gillar Matcha och dricker det varje dag men den koppen funkar även när han dricker andra teer vilket han också gör. Minns jag rätt gillade han min sån kopp då jag hade en innan den gick sönder.

Annars så finns det massa andra speciella koppar, jag minns tex min syster gav min pappa en "global warming" kopp som när man hällde i varmt Te visade hur vattenhöjningen skulle bli om all is skulle smälta. Fast det var nog mer för att min syster var inne på miljö mer än min pappa. Men i koppväg finns det massa kul.

Lyxiga teer finns det också massor, tex Oolong för de som gillar kaffe och/eller torkad frukt

l'm back

Gladasvampen
2016-10-29 20:03
#4

#3 jättefin kopp, men päronen är mer klassiska earl grey drickare. Har funderat på på en kopp som ändrar färg när man häller i varm vätska. Men har även funderat på något handmålat. kanske man kan hitta något unikt på en julmarknad ? :)

tlover
2016-10-29 20:11
#5

#4 Handgjort är ju alltid trevligt.

Jag kom på att när jag var liten gav jag min farmor och farfar en kopp med deras namn på som en hantverkare gjorde special till mig (man kunde beställa i en butik i stan).

Sån färg går ju att köpa på panduro tex om man är duktig på att måla annars

l'm back

Gladasvampen
2016-10-29 20:20
#6

#5 bra idé! ska se vad en färg kostar och se om jag får till något själv annars kan en tur på stan vara något :)

Annons:
amandatherese
2016-11-09 19:41
#7

Så svårt beroende på vem det är till. Men något lyxigt Te som man vet att personen dricker men inte köper så ofta tycker jag är en toppen julklapp 🙂

Upp till toppen
Annons: