Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 532 ggr
tlover
12/2/16, 10:09 PM

Vad står på din te-önskelista i år?

Vad står på din te-önskelista i år?

l'm back

Annons:
tlover
12/2/16, 10:18 PM
#1

På min står det (ej rangordnat)

Presentkort på vidareutbildning inom Te
Prenumeration av tetidning
Sommar Chawan
Ny Chasen
Ny chashaku
En chakin
En natsume som matchar min vinter Chawan
En natsume som passar en sommarchawan (om jag får en)
Ett nybörjarset för Cha no yu
Riktigt bra Matcha
Lila Te från afrika
Kukicha
Hojicha
Kokeicha
Gyokuro
Fint (lagrat) Pu-erh
Lagrad Oolong
2 st Gaiwan
Glastekanna på 1-1½dl för privat bruk
Koppar på 30-50 ml i glas el vit keramik för privat bruk
Flera nya teböcker 

mm

fast då jag blivit mamma så kommer jag ju inte få nått av det men drömma är gratis

l'm back

[PeterTM]
12/2/16, 10:31 PM
#2

Ojoj, jag begriper knappt hälften av din lista. 😉 Jag är ju pur tedrickare, dricker inte kaffe och tål inte drickchoklad, men jag dricker enbart Earl Grey och inte ens alla sorters Earl Grey, aldrig tepåsar och aldrig något annat te 🙂

Torparmor
12/2/16, 10:45 PM
#3

Att hitta hållaren till tepåsarna för kannan


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Tarotstollan
12/2/16, 10:55 PM
#4

Oj, det var många ovanliga och spännande saker. Du är lika "galen" i dina Te saker som jag är med mina tarotlekar!🤫😉😃

Är ju inte så mycket för annat än svarta teer men jag skall ner till Te affären och se vad för jul teer och annat Te relaterat som de har fått in. Jag har fortfarande mycket glögg Te kvar sen förra året så jag vet inte om jag köper något mer, det går upp och ner hur ofta jag dricker det under vintern.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pillerfrö
12/9/16, 5:53 PM
#5

Har alltid längtat efter några RIKTIGT fina dum-dyr-lyxiga gröna teer: Sencha och Macha i de (oåtkomliga) högre pris- och kvalitetsregionerna!

…önska kan man ju alltid!

tlover
12/9/16, 8:40 PM
#6

#5 Okej, det också på min önskelista 😃

l'm back

Annons:
Torparmor
12/9/16, 8:49 PM
#7

Nu har jag ju en hel låda med intressanta teer att prova.  🙂 Problemet är väl att  när vi dricker Te så går det åt mängder och då skulle jag behöva hitta min hållare för "tefilter". Såg den för bara några vekor sen och nu är den helt borta. 🤔 Hittar inte heller tesilen för annars skulle den kunna fungera.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Cochon
12/12/16, 11:09 PM
#8

Jag är nyfiken på att testa vitt silver needle Te och även Oolong Te. Vore spännande.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: