Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1075 ggr
tlover
1/8/17, 6:31 PM

Är du koffeinberoende?

Koffein finns ju i Te (och annat tex kaffe, choklad och maté) och det är ju lite beroendeframkallande.

Är du beroende av Koffein?* Från Te, kaffe eller annat? Har du varit det tidigare eller är det "bara nuförtiden"? 

*Symptom kan tex vara huvudvärk om man inte får sin vanliga dos koffein

l'm back

Annons:
tlover
1/8/17, 6:33 PM
#1

Jag är inte beroende av Koffein, jag konsumerar (numer) det så lite att jag har inga problem att vara utan det i några dagar. Det jag saknar mest om jag är utan Koffein är inte koffeinet utan den lugna stunden man har med en kopp te

l'm back

Ria74
1/8/17, 6:35 PM
#2

Jag trodde jag var det eftersom jag druckit stora mängder kaffe under många år. Men när jag blev gravid upptäckte jag att jag kunde sluta helt med kaffe och inte känna någon som helst abstinens.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
1/8/17, 6:38 PM
#3

Jag tror jag var koffeinberoende tidigare däremot. Men jag gick ju helt utan Koffein första trimestern och resten av graviditeten så drack jag väldigt lite (1-2 koppar Te om dagen, om ens det) så jag vet ju också att jag kan vara helt utan om det krisar

l'm back

Florrpan
1/8/17, 6:41 PM
#4

Låt oss säga så här. Jag har inte BEHOV av att dricka kaffet, men min kropp har blivit beroende. Dvs, jag kan komma på att jag inte druckit kaffe på 3-4 dagar pga att jag fått en jobbig huvudvärk, dricker jag kaffe försvinner huvudvärken.

Dricker kaffe för att hålla mig pigg. Jobbar mycket nätter och kaffe hjälper mig genom det.

Florrpan
1/8/17, 6:54 PM
#5

Till de som säger att de inte är beroende. Har ni testat gått utan kaffe i en vecka? Förutsatt att ni dricker kaffe varje dag, så bör ni märka bieffekterna av koffeinets effekt.

Aleya
1/8/17, 6:55 PM
#6

Jag har druckit kaffe/te endast i korta stunder av mitt liv. Och har aldrig fått någon kick av Koffein. Så jag är inte beroende eller ha varit. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
tlover
1/8/17, 6:57 PM
#7

#5 "Har ni testat gått utan kaffe i en vecka"

Japp, varje vecka, jag dricker kaffe inte ens en gång/år 😃

l'm back

Florrpan
1/8/17, 6:58 PM
#8

#7 "Förutsatt att ni dricker kaffe varje dag"

tlover
1/8/17, 7:00 PM
#9

#8 Ledsen ville bara skämta lite. 🙂

Men jag har testat att vara utan Te i 3 månader efter att ha druckit en hel del varje dag

l'm back

TatsuOni
1/8/17, 7:04 PM
#10

Nej jag är inte beroende utav Koffein, men älskar att dricka Te.

Som svar på #5 så har jag varit helt utan Koffein i en vecka många gånger i mitt liv. T ex genom att ibland drick Örtte istället för Te. Kaffe dricker jag inte dagligen ens i normala fall.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Fridaaaa
1/8/17, 7:12 PM
#11

Min kropp är beroende, men inte jag då jag itne blir piggare av det ändå.
Men dricker ofta koffeinfritt Te :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
1/8/17, 7:17 PM
#12

Följdfråga: Tycker ni att ni kan vara teberoende men inte koffeinberoende eller tvärtom.

Tex jag blir lätt sur om jag inte får dricka Te (eller örtte) då det är ett andningsrum i vardagen men då jag kan byta teet mot Örtte utan problem så är det ju snarare vanan än ett rent fysiskt beroende det handlar om

l'm back

TatsuOni
1/8/17, 7:23 PM
#13

#12 Ja det anser jag. Man behöver inte nödvändigtvis vara beroende utav något ämne, men t ex utav stunden/ritualen, känslan eller smaken.

Jag kan vara utan Te en period och dricka Örtte, men skulle inte frivilligt gå utan någon form utav Te ens en dag.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Ria74
1/8/17, 7:25 PM
#14

#5 Jag gick 9 månader utan kaffe från att ha druckit ca 8 muggar per dag. Fick inga abstinenssymptom alls under den tiden.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
1/8/17, 7:31 PM
#15

#12 Ja det anser jag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
1/8/17, 7:59 PM
#16

Svårt att säga, då det ytterst sällan är att jag INTE dricker Te varje dag eller i värsta fall kaffe om det inte finns Te.
Det är bara några dagar sedan jag inte fick något Te på hela dagen, jag åt och drack så mycket annat och sen var det dags att gå lägga sig.
Den första muggen Te dagen efter smakade extra gott!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

nypisnina
1/8/17, 11:40 PM
#17

Dricker kaffe, nästan aldrig Te men jag får huvudvärk efter bara ett dygn. Helt klart beroende.

ApanAnn
1/13/17, 10:12 AM
#18

Jag tror inte det i alla fall… Jag dricker inga mängder Te, även om det oftast blir nån mugg om dagen, men gar inte känt någon direkt abstinens när jag inte gör det.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Cochon
1/15/17, 10:23 PM
#19

Jag är inte beroende, får ingen abstinens om jag hoppar över Te någon dag. Dock är jag galet rädd för att bli beroende… xD

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: