Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 430 ggr
tlover
1/21/17, 10:39 AM

Åker du på provsmakningar?

Brukar du åka på teprovningar? Vilken typ av teprovningar isåfall? Var?  Hur ofta?

Om du inte åker på teprovningar, varför inte? Är det pga brist på intresse, att det är för dyrt, för långt bort eller nån annan anledning?

Vi har ju en tråd med aktuella föreläsningar, provsmakningar och kurser (av dom vi vet om) om du letar efter provsmakningar eller vill tipsa om någon provsmakning

l'm back

Annons:
tlover
1/21/17, 10:54 AM
#1

Själv har jag aldrig varit på provsmakning med Te (kaffedäremot) men jag har hållit i flera och föreläsningar i ca 10 år nu. (det finns ingen annan än jag som gör sånt i närheten)

Däremot så har jag varit på en dagskurs i Cha no yu i Stockholm. Jag åkte ner enkom för den, däremot så var jag dumsnål och åkte nattbuss ner (trodde jag skulle kunna sova på den) och nattbuss tillbaka så jag hade huvudvärk pga sömnbrist hela kursen

l'm back

TatsuOni
1/21/17, 12:27 PM
#2

Jag skulle gärna åka på provsmakningar, men det finns ingenting i närheten här. Jag skulle gärna åka en bit i framtiden, men i dagsläget så känner jag inte att jag kan lägga pengar på det.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
1/21/17, 2:44 PM
#3

#2 Ibland åker jag till andra orter för att hålla provsmakningar och föreläsningar om det finns nog många som vill fara på en alternativt om någon är beredd att betala lite mer.

Dessutom kan det bli lite billigare om man går via studieförbudet vuxenskolan då dom kan betala vissa kostnader tex delar av resor. Så det skulle kunna vara värt att kolla upp om det finns mer intresse i närområdet, eventuellt finns det nog med intresse för att jag kan fara en tur dit (hur långt bort det är bestämmer mycket på hur många som måste komma, och hur billigt boende jag kan hitta)

l'm back

TatsuOni
1/21/17, 3:15 PM
#4

#3 Jag har en så liten umgängeskrets att jag inte ens vet vart jag skulle leta efter folk som är intresserade🤪 Men när företaget väl har börjat dra in lite mer så har jag möjligheter att ta mig till Stockholm för "te-aktiviteter"🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cochon
1/26/17, 11:31 PM
#5

Jag skulle tycka det vore super kul och spännande att gå på en teprovsmakning! Mitt problem är att jag inte har någon i min umgängeskrets som delar mitt intresse och jag är lite töntig och bekväm av mig. Så blir aldrig av dels för att jag tycker det känns skumt att gå på sådant själv och dels för att jag aldrig får tummen ur så att säga. :P Bor i centrala Stockholm, så avstånd är inte mitt hinder, hehehh.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: