Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1027 ggr
VildaVittra
2/2/17, 6:57 PM

Vad har man detta set till?

Var på Helping Hand inne i Boländerna idag och hittade detta set. Det följde inte med mig hem, även om det var hur sött som helst, lyckades prata förnuft med mig själv eftersom jag inte kan dricka Te

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
2/2/17, 8:15 PM
#1

Det ser ut att kunna vara till någon slags Gong fu cha. Det ser till och med ut att vara i någon bra lera. Var var det? Kan man tinga?

edit: google is your friend, hittade det.

l'm back

VildaVittra
2/2/17, 8:26 PM
#2

Det lär gå att tinga, de är jättetrevliga i den affären. 

Misstänkte att damen skulle vara intresserad. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2/4/17, 6:28 PM
#3

Nu är tesetet, eller ska jag säga teseten köpta. Det är två Tekannor, två tillbringare och flera koppar och doftkoppar. Dessutom är lådan som det är i både en låda och en tebricka i bambu.

Det enda negativa är väl att tebrickan (som mycket annat kinesiskt trä) har spruckit pga Sveriges torra luft men det är på ställen så det går att limma igen det utan att det syns då man använder det.

Jag börjar alltid undra då jag köper lite mer annorlunda tegrejer på second hand vem som haft det. Dessa set är helt klart använda och har inte bara varit en prydnad.

Dessutom misstänker jag att dom kanske kan vara i Yixing lera men jag är inte säker

edit: bilder kommer imorgon

l'm back

VildaVittra
2/4/17, 6:43 PM
#4

Åhh vad kul! I vår förväntar jag mig att bli serverad lite Te i slottsparken. 😎 Och vad bra att de kom till en fantast, så inget mer mer vart gjort med det. (bilder, dregel)

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2/5/17, 9:38 PM
#5

Hann tyvärr inte fota idag, jag hoppas att jag hinner innan nästa helg

l'm back

tlover
3/27/17, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag lovade en bild för typ hundra år sen va?

l'm back

Annons:
VildaVittra
3/27/17, 8:24 PM
#7

Bara nästan två månader, 😃

Så snyggt och kom till rätt person.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: