Annons:
Etiketttenyheter
Läst 459 ggr
tlover
2017-02-25 14:32

Grönt te kan hjälpa vid benmärgssjukdomar

Ett ämne som hittas i Grönt te kan hjälpa vid benmärgssjukdomar som myeloma myeloma (en form av cancer) har forskare vid Washinton unversity i St Luis kommit fram till.

Nu fortsätter studierna för att komma fram till mer tydliga resultat

http://worldteanews.com/tea-health-education/bone-marrow-disorder-patients-may-benefit-from-green-tea?NL=WTM-001&Issue=WTM-001_20170221_WTM-001_248&sfvc4enews=42&cl=article_2_b

l'm back

Annons:
RobinEH
2017-02-25 15:27
#1

Mängden EGCG är drygt hälften i vitt Te av vad det är i Grönt te, ~4% resp. ~7%. Då talar vi ju dock om mängden i té-bladen. Mängden EGCG som löses ut i té-vattnet är mycket liten. Därtill är biotillgängligheten av ECGC väldigt dålig. Så mängden ECGC man får ut av té är inte stor. 

Studien rör sig dessutom om provrör. Dvs, badades antikroppar tillsammans med ECGC. Väldigt långt från fysiologiskt relevant. Men ändock intressant.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

tlover
2017-02-25 18:04
#2

Jo det är ju bara en början till att börja med. Men det finns ju Te där man får i sig hela tebladen också (matcha) så helt orelevant är det inte. Även om jag tror snarare att det blir aktuellt med ett extrakt av Te om det ska användas som medicinering än att man ordineras att dricka Te och då är det ju relevant

l'm back

Upp till toppen
Annons: