Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1610 ggr
tlover
2017-02-26 15:31

Löste eller påste?

Vad föredrar du att dricka? Påste eller löste? Varför föedrar du det som du föredrar? Dricker du mest det du föredrar eller något annat av någon anledning? (tex om du föredrar löste men inte har tid och dricker mest påste svara löste men skriv om det i kommentarerna.) Jag vet att det finns en undersökning någonstans för länge sen om detta men jag hittar den inte.

Så  vad föredrar du påste eller blad/löste?

l'm back

Annons:
tlover
2017-02-26 15:33
#1

Jag föredrar löste/bladte men jag har fått hem några prover av vad som ska vara bra påste så kanske det ändras snart 😉

Jag gillar också tex malt Te men det finns så mycket att välja mellan i bladte så det vinner mer generellt som detta

l'm back

amandatherese
2017-02-26 15:36
#2

Föredrar löste/bladte och dricker det alltid hemma. Kan dricka påste borta om det inget annat finns.

TatsuOni
2017-02-26 15:39
#3

Jag föredrar och dricker mest löste/bladte. På andra plats kommer malt Te (matcha är min favorit, men inte det jag dricker oftast) och det jag dricker mest sällan är påste.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
2017-02-26 15:50
#4

Jag trodde att det iallafall skulle finnas nån som skulle föredra påste, om så bara för att det är lite mer praktiskt (min man vill att jag ska börja sälja bra påste just därför. för att det är mer praktiskt. Han fuller för tillfället hans tepåsar själv)

l'm back

[SuperNaturalBeing]
2017-02-26 15:57
#5

jag dricker enbart påste då jag helt enkelt är för lat för att hålla på med löste haha.

tlover
2017-02-26 16:00
#6

#5 Spännande första "påstediggaren" 🙂

l'm back

Annons:
tlover
2017-02-26 16:17
#7

Följdfråga. Ni som föredrar löste, skulle ni dricka påste om det höll samma kvalité som löste eller skulle ni fortsätta med löste?

l'm back

TatsuOni
2017-02-26 16:40
#8

#7 Jag skulle fortsätta med löste.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

lunaticIam
2017-02-26 21:09
#9

Jag föredrar löste och har gjort det i flera år.
I julas dock fick jag ett påste som jag druckit flitigt av och när det är slut kommer jag själv att köpa det. Haha, vilket blir det första påste som flyttar in hos mig frivilligt på över sex år!

tlover
2017-02-26 21:16
#10

#9 Vad heter det? (jag har sökt länge nu efter ett bra påste till min butik, jag kan ju ha hittat något som jag fått prover av men det är alltid intressant att veta av annat bra te)

l'm back

Rebexi
2017-02-27 12:00
#11

Jag gillar löste för att det oftast är godare :) men även om det skulle finnas lika gott som påse så skulle jag ta löste för då kan jag använda om (känns bättre att och använda om teet om det ligger i nått av metall eller keramik än i en blöt påse) och kan ta lite bara när jag känner för väldigt milt te

lunaticIam
2017-02-27 17:24
#12

#10 Det heter Söderdröm!

Fransu
2017-02-27 18:30
#13

Föredrar löste, men dricker mest påste eftersom det är smidigare och går snabbare. Dricker minst en kopp löste om dagen ändå.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
ApanAnn
2017-02-27 21:37
#14

Jag valde löste/bladte men jag dricker påste också. Fortnum and masons påsteer är riktigt bra och om jag bara ska ha en kopp så är påste smidigt. Det är inte helt fel att ha med en påse i fickan också, om jag är utlånad till annan arbetsplats. En del konstiga ställen har bara kaffe i fikarummet… Det jag gillar med löste är pysslet tror jag… det blir lite mer känsla att mixtra med Tesil och sånt.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Tarotstollan
2017-02-27 21:46
#15

För mig är det väl 70/30 med löste som första val.
Visst det är praktiskt med tepåsar men med löste kan man få mera Te färdigt på en gång. Å andra sidan är det kul att varva olika smaker och ta en ny smak i nästa mugg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sp0ngeb0b
2017-02-27 22:23
#16

Här kommer en till som föredrar påste 👋 Jag tycker, precis som alla andra i tråden, att löste är godare. Men jag är lat och tycker det är mycket mer bekvämt att ta en påse och sen kasta den än att klydda med tesilen för att lägga in teet och sen kasta det och rengöra silen. Brukar glömma silen framme så torkar det in också😟 Nä, blir mest påste för min del av den anledningen. Men har flera goda lösteer hemma som jag fick i julklapp så dricker av dem ibland så klart.🙂

tlover
2017-02-28 08:46
#17

Nu är jag besviken, hittills har två av två av de påsteer av bättre kvalité som jag testat inte alls varit av så bra kvalité 😕

Möjligen var den jag dricker nu (Emperor´s Pu-erh) snäppet bättre än den jag drack igår (Breakfast blend, ett svart te) men fortfarande är det inte alls i samma klass som jag trodde det skulle vara 😕

l'm back

TatsuOni
2017-02-28 09:00
#18

#17 Tråkigt😕


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
2017-02-28 13:06
#19

Jag börjar fundera på om dom började med örtteer, nu har jag testat ett Örtte av dom och den får tummen upp av mig, och det var ändå en svår smak att få till bra (gurkmeja)

l'm back

sjukkatt
2017-02-28 14:50
#20

Kör på löste så ofta det bara går, men om det bara finns påste så går det bra det också.

Annons:
TatsuOni
2017-02-28 14:52
#21

#19 Örtte brukar jag faktiskt kunna köpa på påse om jag inte gör eget. Känner inte att Örtte behöver vara lika "exklusivt" då jag dricker det mer för hälsan än för smaken, även om det självklart ska vara gott och hålla en viss standard.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Garm
2017-02-28 14:59
#22

Jag kör 50/50 mellan påste och löste. Jag föredrar väl inte direkt det ena över det andra, men det är oftast godare med löste. Påste är en snabb lösning när jag vill slippa "krångla" med löste, men det blir att jag varvar mellan de båda typerna. Ibland är det mysigt att "krångla" 🙂

Upp till toppen
Annons: