Annons:
Etikettsvart-te
Läst 1800 ggr
Fredrik1
5/13/17, 10:52 PM

Lapsan Souchong te

Hej, Jag undrar om Lapsan Souchong Te finns att köpa i Sverige? Frågade Twinings men fick till svar att de slutat sälja dessa då volymerna som såldes var för små. Tack på förhand!😊

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Annons:
tlover
5/13/17, 10:56 PM
#1

Ja på flera ställen, jag har det bland annat (heter "bara" Lapsang" i butiken dock. Borde kanske ändra det. Fick det namnet pga stress då jag öppnade butiken).

l'm back

tlover
5/13/17, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Då det var min pappas absoluta favorit var det självklart för mig att ta hem (det är kul att ha den på provsmakningar också man ser vilka kaffedrickande karlar som dragits dit av sina kvinnor då för det går en gemensam suck från dessa karlar då jag tar fram detta det😃)

l'm back

Fredrik1
5/13/17, 10:59 PM
#3

Finns det i både enportions tepåsar och lösvikt? Har letat överallt men hittar det inte. Men kanske jag letat i fel affärer😊

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

tlover
5/13/17, 11:01 PM
#4

#3 Jag har aldrig hittat i tepåsar, bara i lösvikt. 

Men jag ska kolla en framtida grossist på påste om dom hade det. Det kan ev hända

l'm back

Tjeja
5/13/17, 11:11 PM
#5

Finns absolut hos vilken te-affär som helst du kommer till! Har inte te-affären Lapsang souchoung så är de inte seriösa eller har någon konstig specialinriktning på teer eller nåt. 

 Finns inte alltid på vanliga mataffärer dock men ibland även där i påsvarianter.

Vill du ha som smakar riktigt rökigt som det ska skulle jag rekommendera dig att gå till en te-affär. De vet exakt vad du frågar efter om du säger Lapsang! 😉

Är för övrigt mitt personliga favorit Te! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tlover
5/13/17, 11:11 PM
#6

#3 Tyvärr hade inte den grossisten som sålde bra tepåste Lapsang heller

l'm back

Annons:
Tjeja
5/13/17, 11:24 PM
#7

#3 Sluta leta i mataffären och hos grossisterna! Gå till en riktig Te-butik istället! 

eller om du vill skicka efter så kolla runt på nätbutiker vad du vill prova för sort

Köpa Lapsang Souchong

Eller titta direkt i tlovers egen butik Här

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fredrik1
5/14/17, 12:36 AM
#8

Tack för alla era goda råd och hjälp!

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

ApanAnn
5/15/17, 12:47 AM
#9

Jag har hittat smoky earl grey i Tepåse hos fortnum and mason men inte ren lapsang. (Smoky earl grey = blandning av lapsang och earl grey)

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: