Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 858 ggr
Fransu
2017-05-16 19:46

Gillar ni lakrits-te?

Jag älskar verkligen lakrits. Bara som det är och även lakritsglass är gott. Men inte som te-smak. Funkar inte alls för mig. Nu har jag inte provat så många sorter, tror det var nån Pukka med lakrits jag smakat, även Yogi.  Föll mig inte i smaken som sagt. Så min fråga, gillar ni Te med lakrits-smak. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[Janssonlisa]
2017-05-16 19:50
#1

Nej det funkar inte alls för mig…  men så tycker jag ju inte heller om lakrits så kanske inte så konstigt ;)

tlover
2017-05-16 19:53
#2

För hundra år sedan då jag brukade dricka smaksatt Te så gillade jag ett Te med smak av citron och lakrits, det var inte smaksatt med lakritsrot (som jag gissar att Pukkas är) utan med lakritsgodis (dvs en hel del socker i det).

Nu skulle jag nog däremot inte tycka om det. Däremot gillar jag teer med naturliga toner av lakrits och Örtte på anis (som ju smakar lite lakrits).

Te med smak av lakrits verkar däremot inte vara det godaste enligt denna tråd

http://te.ifokus.se/discussions/58ecc0cb8e0e7455480011bc-dricker-du-te-men-lakrits-eller-ton-av-lakrits?discussions-3

l'm back

Silver83
2017-05-16 19:53
#3

Det beror lite på hur det smakar. Te med nån ton av anis är lite bättre, eftersom det inte är ren lakrits. Men har testat både och, men måste nog säga att lakrits är bättre som godis medan anis gör sig bättre i Te för min del :)

[colors_]
2017-05-16 20:01
#4

Jag gillar lakrits och Te, och hade gärna smakat Te med aningen lakritssmak, men helst då av själva lakritsroten och utan socker…jag dricker Te bla för att undvika för mycket sockerhaltiga drycker.

Annielle
2017-05-16 20:03
#5

Gillar inte lakrits, inte heller som Te.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Fransu
2017-05-16 20:08
#6

#2 Åh, den tråden hade jag missat. Då var denna tråden lite överflödig..

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Zadie
2017-05-16 21:28
#7

Jag älskar lakrits, men lakritste tyckte jag inte alls om. Kunde inte ens få ner det.

TatsuOni
2017-05-17 10:22
#8

Jag gillar inte lakrits, så lakritste är ingenting för mig😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[colors_]
2017-05-20 18:18
#9

Köpte lakris- och mintte från Yogitea och måste säga att smaken, speciellt eftersmaken var riktigt god, och mintsmaken var fräsch. Blev positivt överraskad. Teet innehåller flera andra typer av "kryddor" vilka jag inte kan i huvudet nu… Men det är i alla fall lakritsrot och inget socker. Behövde heller ingen mjölk eller socker för att det skulle bli gott. Gillar även att det var koffeinfritt.

Powernap
2017-05-22 10:39
#10

Lakrits är min favorit. Mitt bästa Te är Pukka, Three Licorice. Jag tillsätter även en nypa mald lakritsrot (Kung Markatta) när jag vill ha lakritstouch på andra teer. Jag kan tillägga att min partner tycker att Pukka, Three Licorice, är det äckligaste teet någonsin. Odrickbart!

[colors_]
2017-05-22 14:48
#11

#10: jag får en känsla av att man antingen älskar eller hatar lakritssmaken hehe😛

Upp till toppen
Annons: