Annons:
Etiketttilltugg-mat-bak
Läst 1066 ggr
tlover
8/19/17, 9:03 AM

Har du honung i te?

Med tanke på att det är världshonungsbiets dag så undrar man ju

Brukar du ha honung i ditt Te?

l'm back

Annons:
tlover
8/19/17, 9:04 AM
#1

Näst intill aldrig, däremot så har jag oftast honung i örtte

l'm back

Herveaux
8/19/17, 9:05 AM
#2

Jag har mer eller mindre alltid honung i när jag dricker Te.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Fransu
8/19/17, 9:06 AM
#3

Ungefär hälften av gångerna i Te. Nästan alltid i Örtte.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
8/19/17, 9:06 AM
#4

Japp ofta.
Slutat med socker i Te så får bli honung :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lurvi
8/19/17, 9:22 AM
#5

Tycker inte om honung så dricker alltid Te som det är. 🙂

Annielle
8/19/17, 9:45 AM
#6

Har aldrig något i mitt Te mer än själva teét,  gillar inte söta drycker och tycker även att det känns onödigt att förstöra nyttigheterna med honungen som värmen gör.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
tlover
8/19/17, 10:00 AM
#7

#6 Den mesta honungen som köps är redan pastöriserad så dessa ämnen är ändå inte kvar

l'm back

Annielle
8/19/17, 10:08 AM
#8

Den honung jag har kommer direkt från en biodlare som min far känner och är inte upphettad, använder ingen annan honung. Är den redan upphettad spelar det ju ingen roll.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Dioramabyggare
8/19/17, 10:26 AM
#9

Ja, men enbart om jag har halsont.

TatsuOni
8/19/17, 10:44 AM
#10

Ibland, men endast i vissa svarta smaksatta teer.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tarotstollan
8/19/17, 9:36 PM
#11

Ytterst sällan, eftersom jag tar ca 2-3 msk honung per mugg för att det skall bli sött nog och honung är dyrt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

IngaTrnqvist
8/22/17, 1:51 PM
#12

Nej, eftersom jag äter veganskt. Har faktiskt aldrig provat före det heller, föredrar mitt Te som det är :)

[nevamisse]
8/24/17, 9:59 PM
#13

Ja, alltid honung i Te när jag dricker det hemma. På jobbet dricker jag bara Te ibland och då blir det utan.

Annons:
ApanAnn
8/27/17, 1:37 PM
#14

Ytterst sällan, och bara om jag har ont i halsen. Oftast blir det hellre honungsvatten än Te med honung då. Jag sötar sällan Te, om det inte är ful-te eller lapsang.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Scorpio97
8/29/17, 3:17 PM
#15

Alltid. Tycker inte Te är drickbart utan massa honung i.


//Jessie

tlover
8/29/17, 3:18 PM
#16

#15 Vilket Te drcker du och hur gör du det? Det kan spela in stor roll med om sötning blir ett måste el inte

l'm back

Scorpio97
8/29/17, 3:24 PM
#17

#15 Jag har främst testat Svart te med någon smaksättning eller örtteer. Har provat flera olika men jag tycker det antingen smakar för lite eller blir för beskt utan honung. Finns det instruktioner på förpackningen/påsen följer jag det, annars kör jag på känsla :)


//Jessie

tlover
8/29/17, 3:35 PM
#18

#17 Har du testat teer av lite bättre kvalité eller är det bara av sämre?

Även när det gäller smaksatta så är det stor skillnad.

När det gäller örtteer så beror det på ört. Många örter innehåller ämnen som gör drycken bitter men inte alla (tex rooibos).

Har du testat lägre Temperatur eller bryggtid än instruktioner på påsen? Sånt är faktiskt ganska individuellt, min syster vill tex ofta ha minst 10 grader svalare vatten än enligt rekommendationer medan jag själv vill ha samma eller lite högre (5-10 grader). Men då gillar jag beska om det är rätt slags beska

l'm back

Scorpio97
8/29/17, 3:44 PM
#19

#18 Jag har lite svårt att avgöra kvalitén på Te, så det vet jag faktiskt inte. Har köpt några på te-butiker i alla fall. Märkte ingen större skillnad. 

Ja, jag har testat både lägre och högre bryggtid samt Temperatur. Men det blir  antingen blaskigt eller för beskt enligt mig :)

Jag tror det helt enkelt är så att jag inte är en te-människa, jag vill bara vara det (vore bekvämt att gilla det när man blir bjuden på fika eller liknande, jag gillar ju inte kaffe heller). Så det är egentligen bara när jag är förkyld som jag dricker Te, annars undviker jag det eftersom jag inte tycker om det utan massa honung (vilket gör teet onyttigt enligt mig). Men jag tycker det är kul att testa nya sorter ibland för att se om jag ändrar mig.


//Jessie

tlover
8/29/17, 3:49 PM
#20

#19 Tyvärr har sällan tebutiker bra kvalité på det smaksatta och inte det är tebutiker som specialicerar sig på medel till hög kvalitativa teer. Det är lite tekulturen i Sverige som ställer till det.

Om du beställer från mig någon gång så skriv att det är du i meddelande, ingen annan earl grey slår "min" enligt alla som testat den (blandar ej själv därav "") så det skulle vara kul att höra vad du tycker om den jämfört med vad andra tycker.

Förresten hur är vattnet hos dig? Det spelar stor roll i smaken, särskilt hårt vatten gör lite det du beskriver (smaklöst och sen beskt direkt)

l'm back

Annons:
Scorpio97
8/29/17, 3:59 PM
#21

#20 Jag ska komma ihåg det om jag beställer av dig någon gång :)

Enligt kommunens hemsida har vi mjukt vatten


//Jessie

sp0ngeb0b
9/4/17, 8:49 AM
#22

Aldrig, av två anledningar. Dels är jag vegan, och dels tycker jag att det blir för sött. Jag minns när jag var yngre, då brukade jag dricka Liptons svarta påste med vaniljsmak samt ha i honung. Har smakat det teet på senare dagar och tycker att det, liksom de flesta andra svarta teer, är SÅ sött. Näst intill sliskigt. Men honung måste det ju bli odrickbart. Men jag har blivit mer känslig för söta smaker de senaste åren också så det är nog därför jag tycker så. Nuförtiden dricker jag nästan bara gröna teer med fräscha smaker (typ citrus eller ingefära), och örtteer. Alltid utan något annat än vatten och Te i koppen.

Jinglebelle
9/5/17, 6:59 PM
#23

Några enstaka gånger per år, vid halsont. 

Tycker överlag att Te är godast osötat och att vaniljteer och liknande, där det hade kunnat passa bra annars, är söta nog i sig själva.

Upp till toppen
Annons: