Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 546 ggr
tlover
2017-09-19 17:32

Te på marknader?

Jag kommer kanske ha möjlighet att stå på Lycksele marknad i år. Det var egentligen inte planerat så jag funderar på hur "avancerat" jag vill göra det.

Jag funderar på att sälja Te både påsar med Te och som färdig dryck då Lycksele marknad alltid är kall. Men jag vet inte om det är värt att beställa efter massa takeawaykoppar (ni vet sånadär stora med lock) eller om jag "bara" ska köpa vanliga koppar á 21 cl från det lokala tryckeriet. (alla engångs såklart).

För att kunna hålla det hygieniskt men ändå med olika val hade jag tänkt att man skulle kunna välja mellan 3 olika teer/dag som jag redan förpackat i engångs tepåsar så det blir inget ösande ur burkar där. Ett svart, ett grönt och ett Örtte

Hur skulle du vilja dricka Te på en marknad, skulle du ens vilja det? Andra tankar och idéer mottages gärna men om du ska på Lycksele marknad så är det inte säkert att vi ses då det inte är säkert att jag kan fixa det praktiskt än

l'm back

Annons:
TatsuOni
2017-09-19 18:16
#1

Jag skulle gärna dricka Te på marknad om det är bra Te. Storleken spelar mindre roll än att det finns lock om det är kallt ute, för att teet ska hålla värmen lite längre.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tandtrollet
2017-09-20 07:19
#2

Ursäkta dum fråga: När är Lyckesle Marknad?

Om det är kallt (vilket det kanske ändå är 340 dagar per år?) så är ju Te det absolut bästa. Är det varmt, så är ju isté det absolut bästa!

Det vore ju sjukt roligt att kunna välja mellan tre väldigt olika Tesorter varje dag.

Sist jag var i Sverige och handlade på ICA Maxi, så hade de bara frukttéer, med undantag av Liptin's Yellow Label och Twinings English Breakfast. Inga höjdare kanske, men inget Grönt te och ingen Darjeeling… 

…så du kanske skall satsa på frukt-téer med honung i för att få snurr på kommersen?

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

tlover
2017-09-20 07:57
#3

#2 Inte nu i helgen men helgen efter det så det är tajt om tid att planera, det är därför jag inte är säker på att jag kommer att hinna. Vad jag vet är att det blir kallt, Lycksele marknad är alltid kall av någon anledning, det kan vara varmt dagarna innan och så vips blir det kallt 😃

Jag har bara ett "fruktte" och jag kommer att ha de teer jag har men det kommer nog att komma någon av dagarna iallafall (då det går ut snart och jag vill sälja slut på det). Honung vet jag inte hur man ska fixa rent praktiskt att få det riktigt hygieniskt men det kanske funkar med engångsskedar? Jag har ju biodling så honung finns det ju också (däremot inte nog för att sälja, då kanske det är dumt att ha det?)

l'm back

Tarotstollan
2017-09-20 21:35
#4

Jag valde 4 dl med lock, just för att det skall hålla sig varmt länge. Kanske sådan där rinnig honung med en snurr sak (vad det nu heter) att ösa upp honungen med.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2017-09-22 16:36
#5

Jag vet inte vad jag är mest orolig för. Att inte sälja något alls eller att sälja slut 😛 (börjar bli nervös nu när det börjar falla lite på plats)

l'm back

sp0ngeb0b
2017-09-23 09:52
#6

Jag röstade "annat", men nu när jag tänker efter är nog stora koppar bäst. Dels för att man får mer Te (mums), dels för att lock är väldigt praktiskt ifall man ska gå omkring med koppen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: